Sökning: "värdering som påverkar resultatet"
Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden värdering som påverkar resultatet.
1. Värdering av biologisk mångfald i stadsplanering. Fallstudie av Kungsbacka stad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Som ett resultat av befolkningsutveckling och urbanisering har stadsområden blivit epicentrum för ökad efterfrågan på mark. Som svar på det växande trycket på mark behövs metoder för att utvärdera, bedöma och kartlägga värdet av biologisk mångfald och hur utvecklingen av markanvändningen påverkar den. LÄS MER
2. Prehospital smärtbedömning från sjuksköterskors perspektiv : - En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Prehospitala smärtbedömningar är en utmaning för ambulanssjuksköterskan. Korrekt smärtbedömning är viktig då akut smärta som inte lindras kan ge allvarliga konsekvenser för patienten. LÄS MER
3. Upplevelser mellan människa och natur : En kvalitativ studie om äldres tillgänglighet till grönområden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Ekosystemtjänster har varit ett sätt att försöka värdera naturens tjänster till oss människor men har samtidigt bidragit till en separation mellan natur och människa. Det är ett kvantitativt ramverk som har svårigheter att ta hänsyn till de sociokulturella värdena. LÄS MER
4. Professionens värdering av officerens yrkesutövning : En explorativ studie om vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Studiens syfte är att förstå vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation i sin yrkesutövning.Studien är genomförd med en induktiv ansats och kvalitativ metod. LÄS MER
5. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER