Sökning: "värderingar affärsrelationer"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden värderingar affärsrelationer.
1. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER
2. Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Den hjälpande handen inom kreditgivningsprocessen Seminariedatum: 3 juni 2022. Ämne/kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. LÄS MER
3. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER
4. ”Förtroende är A och O” - En undersökning om förtroende- skapande i affärsrelationer mellan venturekapitalister och entreprenörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Denna uppsats ämnar att studera hur förtroende skapas i affärsrelationer mellan venturekapitalister och entreprenörer. Detta leder oss till att undersöka följande förtroendeskapande faktorer; målkongruens och delade värderingar, kontrakt, tidsperspektiv, avsaknad av konflikter och kommunikation. LÄS MER
5. The interaction between contexts and entrepreneurs in a rural setting : investigating men and women entrepreneurs in the coordinated network Fjärdhundraland
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Research has shown an increased interest regarding the meaning of contextual factors and their effect on entrepreneurial activities. It is shown that the entrepreneur’s surroundings possess a greater meaning to the entrepreneurial activities than what earlier research has revealed. LÄS MER