Sökning: "värderingar enkät"

Visar resultat 16 - 20 av 122 uppsatser innehållade orden värderingar enkät.

  1. 16. Hållbar lokalisering av nya bostäder på landsbygd : En fallstudie över Skärplinge i Tierps kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Ida Lindgren; [2021]
    Nyckelord :housing location; rural areas; rural development; sustainable develop-ment; GIS; multi-criteria analysis; AHP; Covid-19; bostadslokalisering; landsbygd; landsbygdsutveckling; hållbar utveckling; GIS; multikriterieanalys; AHP; Covid-19;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur GIS-baserad multikriterieanalys kan användas för att föreslå en hållbar lokalisering av ny bebyggelse på landsbygd. Covid-19 pandemin har utmanat invanda beteendemönster och värderingar. LÄS MER

  2. 17. Unga vuxnas syn på attraktiva arbetsgivare : En kvantitativ undersökning om hur man som arbetsgivare ska arbeta för att attrahera och behålla Unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Bergström; Erica Jansson; [2021]
    Nyckelord :Employer branding; Employer Value Proposition EVP ; Unga vuxna; könsskillnader;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att öka kunskapen kring hur organisationer kan använda sig av Employer branding för att bli en attraktiv arbetsgivare i syfte att attrahera och behålla Unga vuxna samt att undersöka om det finns några skillnader mellan Unga vuxna män och kvinnor i vad de värderar hos en attraktiv arbetsgivare. Begreppet Unga vuxna har i den här uppsatsen avgränsats till individer mellan 18-29 år. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER

  4. 19. Hållbara fonder och fondbolagens legitimitet : En studie om sambandet mellan ekonomistudenters preferenser och hållbart fondsparande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annie Gylling; Emil Larsson; [2021]
    Nyckelord :ESG; Fund savers; Sustainable investments; Legitimacy; Legitimacy gap; SRI.; ESG; Fondsparare; Hållbara investeringar; Legitimitet; Legitimitetsgap; SRI.;

    Sammanfattning : Områdesbeskrivning: Hållbara fonder har med tiden blivit ett alltmer populärt investeringsalternativ för fondsparare. Tillsammans med en högre hållbarhetsmedvetenhet bland konsumenter, har företag behövt anpassa sina strategier för att nå upp till samhällets förväntningar kring hållbarhet. LÄS MER

  5. 20. Vilka faktorer värderar importören? En studie om importföretags val av hamn vid containerimport

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Hansson; Lina Olofsson; [2020-06-30]
    Nyckelord :Importhamn; Transportinköp; Containerimport; Hamnval; Branschsegment; Framtidsperspektiv;

    Sammanfattning : Utan den svenska importen hade många butikshyllor stått tomma. Majoriteten av den svenska utrikeshandeln sker med sjöfart och därmed behöver importören göra ett val om vilken importhamn som ska väljas. LÄS MER