Sökning: "värderingar inom en organisation"
Visar resultat 11 - 15 av 259 uppsatser innehållade orden värderingar inom en organisation.
11. Martha – en del av kvinnoorganisationen på Åland : En organisationsstudie om Ålands Marthadistrikts värderingar i början av 1930-talet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Kvinnlig organisering finns i många former och det har gjorts en del internationell och svensk forskning om det. Denna uppsats är skriven för att fylla i luckan angående den åländska kvinnoorganiseringen i form av Ålands Marthadistrikt. Marthaverksamheten startade på det finska fastlandet 1899 och kom till Åland 1912. LÄS MER
12. Yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter av arbetet med hedersutsatta personer.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att fånga yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter i arbetet med hedersutsatta personer. Studien fokuserar även på de utmaningar och svårigheter som yrkesverksamma socialarbetare och dess organisation ställs inför i handläggningen av hedersrelaterat våld (HRV). LÄS MER
13. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
14. På jakt efter legitimitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera biltillverkares hållbarhetsredovisning med hjälp av legitimitetsteorin för att bidra till förståelse av hur legitimitet skapas i hållbarhetsrapporter. Frågeställningar: Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom transparens och mål? Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom koder och principer? Hur uppstår legitimitet genom samarbeten? Teori & metod: Den teoretiska referensramen grundar sig i legitimitetsteorin. LÄS MER
15. Effekterna av företagens sociala ansvar på anställda : Corporate Social Responsibility ansvar
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Uppsatsen handlar om den påverkan som företagens sociala ansvar (Corporate Social Responsibility, CSR), som del av ett företags interna styrning, kan ha på processen att bygga en organisatorisk identitet bland anställda. Teoretiskt baseras uppsatsen i huvudsak på Ashforth och Maels (1989) fyra principer för identifiering av individen med en grupp. LÄS MER