Sökning: "värderingar inom en organisation"

Visar resultat 11 - 15 av 259 uppsatser innehållade orden värderingar inom en organisation.

  1. 11. Martha – en del av kvinnoorganisationen på Åland : En organisationsstudie om Ålands Marthadistrikts värderingar i början av 1930-talet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Tilde Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Ålands Martha district; women organisation; 1930s; Åland; private and public sphere.; Ålands Marthadistrikt; kvinnlig organisering; 1930-talet; Åland; privat och offentlig sfär;

    Sammanfattning : Kvinnlig organisering finns i många former och det har gjorts en del internationell och svensk forskning om det. Denna uppsats är skriven för att fylla i luckan angående den åländska kvinnoorganiseringen i form av Ålands Marthadistrikt. Marthaverksamheten startade på det finska fastlandet 1899 och kom till Åland 1912. LÄS MER

  2. 12. Yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter av arbetet med hedersutsatta personer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Logman Altun; [2023]
    Nyckelord :Hedersrelaterat våld och förtryck; hedersvåld;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att fånga yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter i arbetet med hedersutsatta personer. Studien fokuserar även på de utmaningar och svårigheter som yrkesverksamma socialarbetare och dess organisation ställs inför i handläggningen av hedersrelaterat våld (HRV). LÄS MER

  3. 13. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  4. 14. På jakt efter legitimitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Axel Lindeblad; Theodor Wiese; [2023]
    Nyckelord :Legitimitet; strategier; bilindustrin; hållbarhetsrapportering.; Science General; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera biltillverkares hållbarhetsredovisning med hjälp av legitimitetsteorin för att bidra till förståelse av hur legitimitet skapas i hållbarhetsrapporter. Frågeställningar: Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom transparens och mål? Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom koder och principer? Hur uppstår legitimitet genom samarbeten? Teori & metod: Den teoretiska referensramen grundar sig i legitimitetsteorin. LÄS MER

  5. 15. Effekterna av företagens sociala ansvar på anställda : Corporate Social Responsibility ansvar

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :David Kiese; [2022]
    Nyckelord :CSR; Anställda; Organisation;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om den påverkan som företagens sociala ansvar (Corporate Social Responsibility, CSR), som del av ett företags interna styrning, kan ha på processen att bygga en organisatorisk identitet bland anställda. Teoretiskt baseras uppsatsen i huvudsak på Ashforth och Maels (1989) fyra principer för identifiering av individen med en grupp. LÄS MER