Sökning: "värderingar media"
Visar resultat 1 - 5 av 274 uppsatser innehållade orden värderingar media.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
3. Den perfekta soldaten har inte ADHD : En kvalitativ studie av förhållningssättet till neuropsykiatrisk funktionsnedsättning i Försvarsmakten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : På svensk arbetsmarknad förekommer diskriminering i olika form. Studiens problemformulering grundar sig i den strukturella diskriminering av individer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som uppmärksammats i media vid antagning till värnplikten. LÄS MER
4. SPORTSWASHING: En kvalitativ innehållsanalys av begreppet sportswashing i brittisk media – en mjukmaktskapande aktion omgärdad av postkoloniala värderingar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : In the last few years the term ’sportswashing’ has been made popular by human rights organisations and sportsmedia in relation to the involvement in sports by states and individuals aiming to extract soft power and, or, laundry it’s reputation and strengthen it’s image. States, corperations and private individuals participations in sports through hosting, or owning, competitions or clubs, is today something that can be seen as highly political. LÄS MER
5. Förekommer det skillnader mellan juristers och gemene mans moraliska ståndpunkter?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om juristers moraliska uppfattning skiljer sig från gemene mans moraliska uppfattning. Den teoretiska bakgrunden om moral utgick från Haidts “Moral Foundations theory”, i enlighet med denna teori utgick studien från att det finns fem olika moraliska principer som utgör den moraliska kompassen. LÄS MER