Sökning: "värdeskapande företag"
Visar resultat 11 - 15 av 481 uppsatser innehållade orden värdeskapande företag.
11. Revisionsvärdet ur ett klientperspektiv : en kvalitativ studie om hur värde skapas för småföretagare
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Tidigare studier har diskuterat att många små och medelstora företag sett revisorn och revideringen som en kostsam tjänst som ger lite värde. I och med avskaffandet av revisionsplikten år 2010 bestämde sig många små företag att avskaffa sina revisorer som en konsekvens av deras kostsamma tjänster. LÄS MER
12. HR - hjärtat i en hållbar och resilientorganisation : En kvalitativ studie om svenska hållbarhetschefersupplevelse av företags hållbarhetsarbete för enlångsiktig överlevnad med HR som samarbetspartner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd; Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med vår studie är att undersöka hållbarhetschefers upplevelser av HR:s involvering i hållbarhetsarbetet. Vidare vill vi med hjälp av empiri, tidigare forskning och teoretiskt underlag generera en bredare förståelse för hur svenska företag arbetar för att skapa en resilient och hållbar organisation. LÄS MER
13. Tekniska krav från GDPR : Vad som krävs av en applikation som hanterar och samlar in samtycken för att tekniskt uppfylla kraven från GDPR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM); Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Personuppgiftshantering inom EU regleras av General Protection Data Regulation, GDPR, den är till för att skydda en persons integritet samtidigt som det fria flödet av data mellan medlemsländerna ska upprätthållas. Företag och organisationer idag lägger mycket resurser på en manuell hantering av personuppgifter, som skulle kunna läggas på andra värdeskapande aktiviteter om denna process var mer automatiserad. LÄS MER
14. Prestationsmätning i prenumerationsföretag: : Hur prenumerationsföretag använder prestationsmätning ochpå vilket sätt det bidrar till att förlänga kundernas varaktighet.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Prenumerationsmodellen är inget nytt fenomen, men har på senare tid spridit sig till nya branscher. Modellen har populariserats till följd av bland annat digitaliseringen, den ökade konkurrensen och nya framväxande kundvärden. LÄS MER
15. Digital strategi för konkurrenskraft och värdeskapande : Ur två fastighetsbolags perspektiv
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning; KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen har en stor påverkan över samhället, såväl ekonomiskt, miljömässigt och socialt. Dock kännetecknas branschen av att vara ineffektiv, konservativ och ligga steget efter i den digitala utvecklingen. LÄS MER
