Sökning: "värdeskapande kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 163 uppsatser innehållade orden värdeskapande kommunikation.

  1. 6. Begriplig hållbarhetskommunikation inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Izabelle Blomquist; Sophia Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :sense-giving och sense-making; hållbarhetskommunikation; hållbarhet; klädindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Konsumtion har länge varit ett stort omtalat ämne och något som idag har tagit över en betydande del av människans liv. Samtidigt är klädindustrin en snabbt växande marknad som nu står inför stora omställningar i takt med den ökade efterfrågan på hållbara produkter, tjänster och andra åtgärder. LÄS MER

  2. 7. Förbättrad intern bygglogistik : effektivisering av informationsflöde med digital kalender

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Oskar Ekström Larsson; Philip Ekman; [2023]
    Nyckelord :Digital calendar; Microsoft Bookings; information flow; construction logistics; Digital kalender; Microsoft Bookings; informationsflöde; bygglogistik;

    Sammanfattning : Bakgrund - Bygglogistik omfattar att planera och hantera logistik av material, utrustning och personal på byggarbetsplatsen. En väl fungerande bygglogistik minskar risken för förseningar, budgetöverskridningar och arbetsplatsolyckor och bidrar till ett mer hållbart byggande. LÄS MER

  3. 8. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 9. HUR KAN ORGANISATORISKT VÄRDESKAPANDEBASERAT PÅ IMPLEMENTATIONEN AV NYA IT-SYSTEM MÄTAS?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Noel Kankainen; Victoria Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Value creation; IT business value; IT value; IT measure qualitative research; IT productivity; Implementeringen av IT-system; Organisatoriskt värdeskapande; Digitalisering och kommunikation; Värdeskapande faktorer; Värdeskapande variabler; Verksamhetsnytta; Kommunikation; Kravframställning; Effektivitet; Tidsbesparing; Kvalitet;

    Sammanfattning : The interest in business benefits is an area that is constantly growing, especially in regard to the development of IT systems. As a result of this, it may be important to study the phenomenon and identify which factors and components are important for an organization to investigate when implementing a new IT system. LÄS MER

  5. 10. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Forsgren; Ella Stattin; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt mode; engagemang; community; värdeskapande; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER