Sökning: "värdeskapande processer"

Visar resultat 11 - 15 av 174 uppsatser innehållade orden värdeskapande processer.

  1. 11. Återförsäljarbranschens värdeskapande. En kvalitativ studie om hur svenska återförsäljare inom personbilsbranschen skapar värde i en tid av digitalisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Gustafsson; Samuel Götesson; [2022-08-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med en ökad förståelse kring hur återförsäljare inom personbilsbranschen managerar värdeskapande i en tid av digitalisering. Detta aktualiseras i samband med utvecklingen av digitala plattformar som innebär nya affärsmodeller, vilket påverkar återförsäljarnas alternativ för att skapa värde. LÄS MER

  2. 12. Vägen till värdeskapande. En kvalitativ undersökning av de bakomliggande drivande faktorerna till förändring inom vården

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hillevi Glantz; Parya Forghani-Asl; [2022-02-16]
    Nyckelord :Drivkrafter; Innovation; change management; processer; formella informella strukturer; involvering;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa undersökning är följande frågeställningar syntetiserade; Vilka är de bakomliggande faktorerna för förändring på ett sjukhus?, Hur upplevs förändringar av olika yrkesgrupper och på vilket sätt kan de potentiellt påverka förändringsprocessen? Genom en induktiv metodansats har en empirisk datainsamling, i form av flertal intervjuer med medarbetare på ett sjukhus i Skaraborg, använts. Därefter samlades sekundärkällor inom change management för att belysa olika perspektiv på förändringsprocesser och drivkraft för att förklara den insamlade datan. LÄS MER

  3. 13. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER

  4. 14. Organising Programmes within a Knowledge Ecosystem : A Case Study on Value Creation and Value Capture

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sara Flodin; Louise Litzén; [2022]
    Nyckelord :Knowledge Ecosystems; HCT; Value Creation; Meta-Organisations; Open Systems Perspective; Kunskapsecosystem; HCT; Värdeskapande Processer; Meta-Organisationer; Open Systems Perspective;

    Sammanfattning : Addressing issues of high complexity, such as societal or environmental transformations, require collaboration among a multitude of actors. Therefore, inter-organisational collaborations has evolved for approaching such large-scale problems. During the last decade, the orgasational theory of ecosystems has emerged further. LÄS MER

  5. 15. Värdeskapande förvärv - vad utmärker vinnarna? : En explorativ studie om förvärvsbolags synergirealisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Engström; Johannes Hultberg; [2022]
    Nyckelord :Företagsförvärv; Värdeskapande; Stockholmsbörsen; Syneriger; Synergirealisering; Post-förvärvsprocess; Integration; Decentraliserad styrmodell;

    Sammanfattning : Studien undersöker integration och synergirealisering i post-förvärvsprocessen i syfte att identifiera framgångsfaktorer och förklaringsgrund för framgångsrikt post-förvärvsarbete. Studieobjekten är publika bolag noterade på Stockholmsbörsen. Samtliga bolag har under tidsperioden 2011-21 överavkastat SIX Return Index. LÄS MER