Sökning: "värdeskapande reklam"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden värdeskapande reklam.

  1. 1. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  2. 2. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  3. 3. Green Market Communication - Advertising and communication agencies insight in client companies and views and values on environmental issues

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ted Marthinsson; Erik Wredberg; [2011]
    Nyckelord :Green market communication; advertising and communication agencies; advertising; attitude alteration; Grön marknadskommunikation; reklam- och kommunikationsbyråer; reklam; attitydförändring;

    Sammanfattning : Kommunikationsbyråerna intar nyckelpositioner i dagens marknadsekonomi där det läggs en stor tilltro i den enskilda individens rationella förmågor. Reklamen bemöts med mycket kritik men anses ändå vara ett kommunikationsmedium som kan säkerställa att de utbyten som sker på konsumentmarknaden verkligen är miljömässigt värdeskapande för de parter som ingår i utbytesprocessen. LÄS MER

  4. 4. Förändrade förutsättningar i reklambranschen : En fallstudie på tre reklambyråers organisatoriska förutsättningar för konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cathrine Stenemyr; Lina Strand; [2006]
    Nyckelord :reklambranschen; reklam; konkurrenskraft; reklambyrå; organisation; motivation; motivera; kundrelation; samarbete; konkurrensstrategi; värdeskapande; tjänsteutveckling; kompetent; personal; delaktighet;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen är att hjälpa reklambyråers ägare och ledning att förstå vilka delar av organisationen som bör utvecklas för att förbättra dess konkurrenskraft och på så sätt överleva på den hårt konkurrensutsatta marknaden. En reklambyrås värde består av de personer som arbetar där och det är således genom dem som en utveckling kan ske. LÄS MER

  5. 5. Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Ekstrand; Sofia Nordling; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklam; Värdeskapande; Överetablering;

    Sammanfattning : Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. LÄS MER