Sökning: "värdeskapande relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden värdeskapande relationer.

  1. 1. Kundengagemang genom sociala kanaler : Värdeskapande eller värdeförstörande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Andersson; Fredrik Björnsson Spets; [2019]
    Nyckelord :Kundengagemang; CRM; SCRM; Värdeskapande; Värdeförstörande; Value co-creation; Value co-destruction; Sociala medier; Sociala kanaler; Online kanaler;

    Sammanfattning : Som följd av den digitala och teknologiska utveckling som genomsyrat 2010-talet, har konkurrensen bland företag ökat, då det blivit lättare för konkurrenter att träda in på marknaden. Den ökade konkurrensen har i sin tur inneburit att företag blivit mer motiverade att implementera olika strategier för att bygga en djupare relation till sina kunder, för att få dem att stanna kvar hos dem istället för att välja en konkurrent. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av tjänstefiering genom värdekonstellationer : En studie om hur företag med knappa resurser kan tillhandahålla erbjudanden som främjar relationer och en cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hector Follin; Daniel Hallenberg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Value constellation; digitalization; digital transformation; circular economy; Tjänstefiering; värdekonstellation; digitalisering; digital transformation; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Informationsteknologi, IT, och hållbarhetsarbete har blivit två strategiska frågor i nästintill alla företag. Företag måste implementera IT för att optimera nuvarande verksamheter och transformeras till IT-drivna affärsmodeller som kräver hög kompetens och strategiskt tänkande vilket många små- och medelstora företag, SMF, saknar. LÄS MER

  3. 3. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan : En studie om kommunikation och samarbetsformer i revisionsbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Andersson; Emma Lundin; [2019]
    Nyckelord :Audit; auditing teams; client relationship; client; digitization; communication; forms of cooperation; Revision; revisionsteam; klientrelation; klient; digitalisering; kommunikation; samarbetsformer;

    Sammanfattning : Inom revision blir automatisering allt mer förekommande. “Revisionsrobotar” tenderar i ettglobalt perspektiv att ta över arbetsuppgifter och tidigare studier belyser att det blir viktigt attmedarbetarna kan tillföra affärsvärde för klienten. LÄS MER

  5. 5. Vad är viktigt, på riktigt, för oss? : En kvalitativ studie om en organisations villighet och förväntan att ta sig an innovation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Daniel Richardsson; [2019]
    Nyckelord :community readiness; innovation; organizational psychology; innovation; organisationspsykologi; community readiness;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studien har två syften: att, i en utvald statlig myndighet, 1) undersöka organisationens villighet till innovation och 2) att utforska vad som är allmänt kännetecknande för att ta sig an innovation i organisationen. Utgångspunkten är sju anställdas perspektiv och upplevelser kring hur deras myndighet och organisation arbetar med innovation. LÄS MER