Sökning: "värdeskapande relationer"

Visar resultat 11 - 15 av 116 uppsatser innehållade orden värdeskapande relationer.

  1. 11. Relationsbyggandet vid digitala rådgivningsmöten, perspektiv från privatrådgivare : En studie kring utmaningar och möjligheter i det digitala mötet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Timothy Ylinen; Bashir Atai; Jesper Holm; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date:            [2022-06-02]   Level:           Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:             Bashir Atai                Jesper Holm                    Timothy Ylinen                              98/01/03                   93/08/07                         93/12/31   Title: Building relationship in a digital age focusing on digital meeting, from financial advisors’ perspective            Supervisor: Rana Mostaghel   Keywords: Digital meeting, Customer value, Relationship, Trust, Marketing, Bank industry   Research questions:  What are the challenges in the digital customer meeting regarding value creation and relationship building and how do financial advisors handle the challenges? What opportunities are there for financial advisors when it comes to the shift from physical customer meetings to digital customer meetings?   Purpose: The purpose of this study is to investigate the challenges and opportunities of digital customer meetings that financial advisors need to deal with when building and maintaining relationships online through meetings.   Method: In this study, a qualitative survey method has been applied. LÄS MER

  2. 12. TJÄNSTEFIERING AV KONSUMTIONSVAROR : En kvalitativ studie om vad restauranger värderar i ett tjänstefierat erbjudande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mathilda Axelsson; Emelie Ångström; [2021]
    Nyckelord :Servitization; service dominant logic; value proposition; value co-creation; value dimensions; consumables; customer value; Tjänstefiering; tjänstelogiken; kundvärde; värdedimensioner; värdeerbjudande; konsumtionsvaror;

    Sammanfattning : I takt med den ökade globaliseringen har konkurrensen tilltagit på marknaden och påverkat förutsättningarna för de traditionella tillverkningsföretagen. Att utöver produkter sälja tjänster har blivit ett vanligt sätt att differentiera sig från andra aktörer och höja det värde som erbjuds mot kunderna. LÄS MER

  3. 13. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sharmineh Kakoulidis; Dekyi Hederstedt; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; TQM Total quality management ; change management; direction of the organization; customer need; organizational culture; leadership during crisis; empathy; digital communication channels; digital competence; value-based leadership; self-leadership; authentic-leadership; goal oriented leadership; empathetic leadership; trust based leadership; health-enhancing leadership; systems thinking; innovation; creativity; team; togetherness; reflection; conscious decisions; profitability; work smarter; Covid-19 pandemin; TQM Total quality management ; förändringsledning; ledning av organisation; kund behov; organisationskultur; leda under kris; empati; digitala kommunikationskanaler; digital kompetens; värdebaserat ledarskap; själv ledarskap; autentiskt ledarskap; målorienterat ledarskap; empatiskt ledarskap; tillitsbaserat ledarskap; hälsofrämjande ledarskap; systems thinking; innovation; kreativitet; grupp; togetherness; reflektion; medvetna beslut; lönsamhet; arbeta smartare;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning.    Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER

  4. 14. Hur hittade du till Musette? : En fallstudie om vägen till den lojala kunden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennica Magnusson; [2021]
    Nyckelord :Gemenskap; Grafiskdesign; Kapital; Marknadsföring; Retorik; SD-logik; Word-of-Mouth;

    Sammanfattning : Studiens huvudområde är marknadsföring genom skapandet av gemenskap och spridning genom Word of Mouth (WoM). Att vara medveten om detta område som grafisk designer kan underbygga träffsäkerheten i den grafiska delen av marknadsföring och kommunikation. LÄS MER

  5. 15. Value creation through cluster network in the Swedish food sector : case study of four food companies operating in a cluster network

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2021]
    Nyckelord :cluster; food companies; infrastructure; network; resources; social capital; transaction costs; value creation;

    Sammanfattning : Globalization has drastically changed the global market in recent years, which has prompted businesses to adjust the way they operate. This evolutionary step has also affected the food sector, where new opportunities for production and transportation have challenged firms in the sector to utilize new methods for value creation. LÄS MER