Sökning: "värdeskapande relationer"

Visar resultat 16 - 20 av 116 uppsatser innehållade orden värdeskapande relationer.

  1. 16. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  2. 17. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER

  3. 18. Gårdagens framtid, dagens standard.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Oscar Schmiedtke Persson; Mårten Palm; [2020]
    Nyckelord :SAAS; softwareasaservice; värde; värdeskapande; värdesamskapande; förväntningar; relationer; B2B; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Bengtsson; Linnea Svensson; [2020]
    Nyckelord :Psykosocial arbetsmiljö; värde; värdeskapande; värdeförstörande; rektor och skolpersonal.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde. Författare: Linnea Svensson och Sanna Bengtsson. Handledare: Elin Bommenel. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Lund Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  5. 20. ”De tror att de känner mig”. En kvalitativ studie av millennials förhållningssätt till relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Hägerström; Maja Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Millennials; relationer; relationsmarknadsföring; engagemang; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER