Sökning: "värdeskapande relationer"

Visar resultat 21 - 25 av 116 uppsatser innehållade orden värdeskapande relationer.

  1. 21. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  2. 22. Jämförelse av kommunikationskanaler i byggprojekt - ur ett Lean- och relationsperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Johan Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskanal; Kommunikation; Projektkommunikation; Byggprojekt; Byggprojektkommunikation; Lean kommunikation; Lean production; Relationer.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Enligt en undersökning gjord av industrifakta kan effektivare kommunikation leda till besparingar på över 30 miljarder årligen i byggbranschen. Ett sätt att effektivisera kommunikationen är att välja rätt kommunikationskanal vid rätt tillfälle. LÄS MER

  3. 23. Preparing for Takeoff in the Payment Industry : Co-opetition as Value Creation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Francesca Bern; Othilia Österling; [2020]
    Nyckelord :Instant Payments; Cross-currency; Future Payments; Co-opetition; Network Effects; Realtidsbetalnigar; Multivalutor; Framtidens betalningar; Co-opetition; Nätverkseffekter;

    Sammanfattning : The world is moving towards real-time – and so are payments. A global transformation of payments is lying ahead, and the future offers instant payments in multiple currencies, around the clock, every day of the year. LÄS MER

  4. 24. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  5. 25. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER