Sökning: "värdeskapande service recovery"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden värdeskapande service recovery.

  1. 1. Pay per screen: developing Result-oriented PSS in Small and Medium-Sized Enterprises : A case study at a mercury recycling equipment manufacturer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Prosha Maaruf; Anab Mohamed Abdi; [2017]
    Nyckelord :Product-Service system; Small and Medium-sized Enterprise; Net Present Value; Business Process Modeling Notation; PSS development; PSS; SME; NPV; BPMN; Produkttjänstesystem; Små och medelstora företag; Nuvärdesanalys; Notering av affärsprocessmodellering; PSS-utveckling;

    Sammanfattning : Today’s companies are struggling with the competitive environment driven by resource scarcity, technical progress and market demand for increased value and flexibility. For these reasons companies are shifting their focus from selling products to selling need fulfillment. LÄS MER

  2. 2. The combination of Lean and Service Design - development of a communication tool for healthcare services

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :TOBIAS BRANDTER; TORBJÖRN KÖLZOW; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom vården kämpar man idag med ineffektiva arbetsprocesser och strama monetära tillgångar för att möta utmaningar som kommer med en allt äldre befolkning och de krav som detta ställer på vårdapparaten. Som ett svar dessa problem har detta examensarbetet fokuserat på att förbättra arbetsprocesser på ett akutsjukhus i Stockholmsregionen och göra dessa tids- och kostnadseffektiva samtidigt som man vill bibehålla en hög patientsäkerheten. LÄS MER

  3. 3. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER