Sökning: "värdeskapande sfärer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden värdeskapande sfärer.

  1. 1. Co-creating value: A service provider and customer perspective : A case study of cyber security services in the electric utility sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mathilda Berg; Olivia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Value co-creation; Value proposition; Service procurement; Cyber security services;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to investigate the challenges faced by service providers in developing value propositions for cyber security services, as well as the challenges encountered by customers when purchasing these services. Thereby, bridging the gap regarding value proposition development for cyber security services in a business-to-business context. LÄS MER

  2. 2. Värdeskapandeprocessen : En studie i hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Jacobsson; Johanna Rutfjäll Rittner; [2016]
    Nyckelord :Värdeskapandeprocess; medskapande av värde; anpassningsverktyg; värdeskapande sfärer; direkt och indirekt interaktion; operanda och operanta resurser;

    Sammanfattning : För att bemöta kunders individuella behov försöker allt fler företag integrera kunderna i produktionsprocessen. Genom att delta i utformandet blir kunderna på så vis medproducenter. Syftet med studien är att undersöka hur kundens värdeskapandeprocess ser ut vid användandet av ett specifikt anpassningsverktyg, ”IKEA Home Planner”. LÄS MER

  3. 3. Att mötas utan att mötas: en kvalitativ studie om samskapande av värde vid digitala kundmöten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rasmus Fahlgren; Cecilia Hertzberg; [2014]
    Nyckelord :digitala tjänster; value co-creation; samskapande av värde; servuction; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi gör ett försök till att konceptualisera gemensamt värdeskapande i ett digitalt kundmöte. I vår teoridel presenterar vi tre teorier; Servuctionmodellen för ett fysiskt möte, modellen för sfärer i gemensamt värdeskapande, samt DART-modellen för interaktion inom gemensamt värdeskapande. LÄS MER