Sökning: "värdeskapande strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden värdeskapande strategi.

  1. 1. Företagstransaktioners påverkan på operativ lönsamhet: Hur fusioner och förvärv påverkar förvärvarens EBITDA-marginal

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Ahnlund; Mathilda Sjöström; [2023-08-18]
    Nyckelord :fusioner och förvärv; motiv; synergieffekter; agentteori; hybris teori; kvantitativ forskning; EBITDA-marginal; regressionsanalys; västeuropa;

    Sammanfattning : Att genomgå en företagstransaktion har blivit en populär strategi för att försäkra tillväxt och generera mervärde i företag. Tidigare studier har visat motstridigheter i om en företagstransaktion genererar de mervärde som eftersträvas, där utfall i flera studier resulterat i värdeförstörande. LÄS MER

  2. 2. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  3. 3. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  4. 4. Cirkulär hållbarhetsstrategi inom befintliga kommersiella fastighetsbestånd : - Från utdömd till uthyrd

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Viktor Noring; Kristoffer Borgstedt; [2023]
    Nyckelord :Urban development; Sustainability; strategy; commercial real estate; circular construction; Stadsutveckling; hållbarhet; strategi; kommersiella fastigheter; cirkulärt byggande;

    Sammanfattning : Hållbart byggande och stadsutveckling är högaktuellt i fastighetsbranschen och allt fler aspekter faller in under begreppet hållbarhetsstrategi. Kan vi ta hänsyn till högt ställda energikrav, återanvända byggmaterial samtidigt som vi ska värna om den byggda miljön och den sociala hållbarheten. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens inverkan på byggsektorn : En empirisk undersökning av användarupplevelser och värdeskapande genom implementering av en digitalstrategi

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Abdirahman Abdi; Sara Ali; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Digital strategy; Value creation; Userfriendliness; Usability; Digitalisering; digital strategi; värdeskapande; användarvänlighet; användbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie undersöker användarnas upplevelser av en digital strategi och vilka värden somanvändarna upplever skapas av en digital strategi vid ett internationellt entreprenadföretag iSverige. Dessutom undersöker studien hur en digital strategi bidrar till hållbart byggande. LÄS MER