Sökning: "värdeskapandeprocessen"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet värdeskapandeprocessen.

  1. 1. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  2. 2. Omställningsstöd till följd av covid-19 : En användarnvänlig utformning?

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Hard; Sara Lidwall; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; New Public Management; NPM; Users; Availability; Omställningsstöd; Covid-19; New Public Management; NPM; Användare; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Under året 2020 drabbades världen av covid-19, en global pandemi som kom att påverka världsekonomin. Pandemin innebar stora svårigheter för många svenska företag. Till följd av omständigheterna införde den svenska regeringen ett omställningsstöd för att underlätta för företag som tappat stor del av sin omsättning. LÄS MER

  3. 3. Supportrar, en tillgång eller risk? : En kvalitativ studie om ishockeysupportrars medverkan i värdeskapande och värdeförstörande aktiviteter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Axel Almqvist; Andreas Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Value co-creation; value co-destruction; supporters; Samskapande av värde; samförstörelse av värde; supportrar;

    Sammanfattning : Within sports, supporters are an essential actor for how the experience at the stadiums will turn out during games. They are the primary customers while also being a part of the experience for everyone else consuming the sport. LÄS MER

  4. 4. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Aronsson; Sofia Grape; [2019]
    Nyckelord :Fysisk butik; e-handel; omnikanal; omnikanalstrategi; konkurrensfördelar; mervärde; upplevelser; värdeskapandeprocessen; relationsmarknadsföring; integrerade kanaler;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER

  5. 5. Det sociala nätverkets paradox : En fallstudie i hur ett företag arbetar med värde inför lansering av en ny social nätverksplattform.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Drape; Mats Berglund; [2019]
    Nyckelord :sociala nätverksplattformar; sociala nätverk; värde; värdeskapande; värdemedskapande;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett tekniksamhälle, ständigt uppkopplade mot varandra genom olika digitala sociala plattformar. Dessa sociala nätverksplattformar bygger värde genom användarantal. Detta borde innebära att en nystartad social nätverksplattform som inte redan har användare har svårt att locka nya initiala användare. LÄS MER