Sökning: "värdskap och bemötande"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden värdskap och bemötande.

  1. 1. Ett gott värdskap är ett värdskap som berör

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Annika Göran Rodell; [2014]
    Nyckelord :Theory U; hospitality; authenticity; openness; presens; Teori U; värdskap; ledarskap; värderingar; autenticitet; öppenhet; närvaro;

    Sammanfattning : Kan ett värdskap som är kommersiellt även vara genuint välkomnande och kan man idag på allvar vinna fördelar på en konkurrensutsatt marknad utan att erbjuda ett genuint värdskap? Bakgrunden till detta arbete är det etableringsprojektet med titeln: "Värdskap och ledarskapsom berör – ett konkurrensmedel?" som finansierades av KK-stiftelsen (Stiftelsen för Kunskap och Kompetens) år 2010. Representanter från besöksnäringen på lokal, regional och nationell nivå möttes på två välrenommerade landsortshotell för att lägga grunden till ett större gemensamt forskningsprojekt. LÄS MER

  2. 2. Shoppingturism : Gekås Ullared

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Maria Ekman; Emma Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Shoppingturism; Turism; Gekås; Ullared;

    Sammanfattning : Shoppingturismen i Sverige är en stadigt växande genre inom turismen och i Sverige är shoppingdestinationen Gekås Ullared ett av de populäraste resmålen bland shoppingturisterna. Denna uppsats behandlar shoppingturismen med inriktning på destinationen Ullared. LÄS MER

  3. 3. Inchekning på hotell : Serviceinteraktioner mellan personal och gäst

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Anna Wikberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningInledning: Hotellbranschen är en mycket rörlig och händelserik bransch. När en gästanländer till ett hotell är det lobbyn med reception som gästen möter först. Första fysiskakontaken gästen får med hotellpersonalen är i receptionen under incheckning. LÄS MER

  4. 4. Vad behövs för ett välkomnande bemötande? - en studie om frontpersonals syn på organisatoriska förutsättningar för främjandet av värdskap i hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Paulander; Ebba Feldreich; Jonas Elven; [2011]
    Nyckelord :organisatoriska förutsättningar; värdskap; påtagliga och opåtagliga; empowerment; servicelandskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Majoriteten av de vetenskapliga artiklar och texter som finns kring organisatoriska förutsättningar är skrivna ur ett ledarskapsperspektiv, vilket har resulterat i en mindre kunskapslucka som lämnats öppen för vidare forskning kring ämnet. Då det är personalen som dagligen möter gästerna och förväntas skapa ett tillfredsställande servicemöte genom ett gott värdskap, är deras perspektiv väsentligt i sammanhanget. LÄS MER