Sökning: "värdskap och service hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden värdskap och service hotell.

  1. 1. Värdskap inom hotellbranschen : En kvalitativ studie om hotell i Stockholmsområdet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Felicia Olsson; Sarah Sparrdal; [2018]
    Nyckelord :Hospitality; Hotel; Hotel Industry; Service; Staff; Management; Värdskap; Hotell; Hotellbranschen; Service; Personal; Ledning;

    Sammanfattning : I takt med att resandet ökar, har även konkurrensen mellan hotell ökat. För att hotell skall få återkommande gäster och goda recensioner av befintliga gäster behöver de sticka ut bland konkurrenterna. Ett sätt att göra detta är genom värdskap. LÄS MER

  2. 2. Service recovery : Vilka strategier har hotell som arbetar med service recovery?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Kitija Ruksa; Elrener Törnquist; [2017]
    Nyckelord :Värdskap; gäst; förväntningar; misslyckande; påverkan.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Fast; Sara Stefansson; [2015]
    Nyckelord :Hotell; merförsäljning; hotellgäster; gäster;

    Sammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER

  4. 4. Inchekning på hotell : Serviceinteraktioner mellan personal och gäst

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Anna Wikberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningInledning: Hotellbranschen är en mycket rörlig och händelserik bransch. När en gästanländer till ett hotell är det lobbyn med reception som gästen möter först. Första fysiskakontaken gästen får med hotellpersonalen är i receptionen under incheckning. LÄS MER

  5. 5. Vad behövs för ett välkomnande bemötande? - en studie om frontpersonals syn på organisatoriska förutsättningar för främjandet av värdskap i hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Paulander; Ebba Feldreich; Jonas Elven; [2011]
    Nyckelord :organisatoriska förutsättningar; värdskap; påtagliga och opåtagliga; empowerment; servicelandskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Majoriteten av de vetenskapliga artiklar och texter som finns kring organisatoriska förutsättningar är skrivna ur ett ledarskapsperspektiv, vilket har resulterat i en mindre kunskapslucka som lämnats öppen för vidare forskning kring ämnet. Då det är personalen som dagligen möter gästerna och förväntas skapa ett tillfredsställande servicemöte genom ett gott värdskap, är deras perspektiv väsentligt i sammanhanget. LÄS MER