Sökning: "värld utan datorer"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden värld utan datorer.

  1. 1. LÄRARES SYN PÅ ANVÄNDNING AV CHATBOTS FÖR UTBILDNING INOM DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Blom; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är en simuleringen av mänsklig intelligens genom programmering att tänka och lära likt människor. Chatbots är en applikation inom artificiell intelligens. Chatbots är datorprogram utformade för att simulera samtal mellan två mänskliga användare. LÄS MER

  2. 2. Lärarvision med en-till-en : En intervjustudie om lärares möjligheter, farhågor, direktiv och användning av en-till-en-datorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Torbjörn Arvidsson; Per Herkel; [2019]
    Nyckelord :1:1; digital kompetens; digital undervisning; digitalisering; en-till-en; en-till-en-dator; samr; vision;

    Sammanfattning : Digitalisering och användande av datorer har ökat kraftigt i samhället, så även i skolans värld. Under de senaste åren har allt fler skolor försett varje elev med en egen dator, så kallade en-till-en-datorer. LÄS MER

  3. 3. IKT - en resurs för lärande? Sett ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ola Stenqvist; [2016]
    Nyckelord :digital verktyg; elevperspektiv; företagsekonomi; inlärning; IKT; läroprocess; sociala media;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt eleverna på ekonomilinjen på gymnasiet lär sig med och utan IKT och vilken IKT som skulle kunna främja deras lärande inom ämnet företagsekonomi. I studien undersöks hur IKT kan kopplas till lärande och på vilket sätt det kan vara ett stöd i undervisningen för att stödja elevernas inlärning inom företagsekonomi - sett ur ett elevperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Informations- och kommunikationsteknik (IKT) i matematiken : En studie av matematiklärarnas IKT-kompetens och dess betydelse i matematikundervisningen i gymnasieskolan 2014

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Hauraa Eddnan Husein; [2014]
    Nyckelord :Pedagogy; mathematics teaching and learning; ICT; ICT literary; ICT in teaching; Pedagogik; matematikdidaktik; IKT; IKT-kompetens; IKT i undervisningen;

    Sammanfattning : ICT, i.e. information and communication technology, is today an important part of the society. ICT tools are used in many different aspects in the everyday life, for example to perform transactions in the bank or to stay in touch with relatives and friends. LÄS MER

  5. 5. Level design in open worlds : Should you think like an architect?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Tobias Johansson; [2014]
    Nyckelord :Open world; level design; game development;

    Sammanfattning : Abstract The focus of this thesis is to study a way to create deeper open world experiences. As our technology evolves and our computers, phones and consoles get more powerful, we now have the ability to create huge open worlds in digital games. LÄS MER