Sökning: "växjö marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden växjö marketing.

  1. 1. En studie av Växjö kommuns hållbarhetsarbete i upphandlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anton Waldén; Filip Persberg; Oscar Marklund; Tim Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Sustainable work; procurement process; Växjö municipality; improvement measures; Hållbarhetsarbete; upphandlingsprocess; Växjö kommun; förbättringsåtgärder;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Offentlig förvaltning- och upphandling omsätter årligen omfattande summor i Sverige. Totalt spenderas kring 634 miljarder per år av svenska kommuner på inköp och upphandlingar som främst regleras av EU-direktiv och LOU. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation av det kommunala hållbarhetsarbetet : en fallstudie av Växjö kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Axel Frejd; Isabella Viman; [2018]
    Nyckelord :miljöarbete; grön marknadsföring; kommunal verksamhet; kommunikation;

    Sammanfattning : To promote sustainable development is a vital aspect of ensuring a safe and enduring future for our world. In efforts to increase the global commitment he UN has set 17 goals for the sustainability work of its member states. In the Swedish public sector these goals have been incorporated at different levels of control. LÄS MER

  3. 3. Ett akut förbättringsarbete : En utvärderingsstudie av förändringsprocessen Akuten till Primärvården i Region Jönköpings län

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Cajsa Gollwitzer; Hentzel Madeleine; Klara Olsson; [2017]
    Nyckelord :Management control; transformation process; improvement; process-oriented evaluation; healthcare.; Ekonomistyrning; förändringsprocess; förbättringsarbete; processinriktad utvärdering; hälso- och sjukvård.;

    Sammanfattning : Titel: Ett akut förbättringsarbete - En utvärderingsstudie av förändringsprocessen Akuten till Primärvården i Region Jönköpings län Kurs: Kandidatuppsats Civilekonomprogrammet, Controller 15 hp (2FE24E) Lärosäte: Linnéuniversitetet Växjö Författare: Cajsa Gollwitzer, Madeleine Hentzel & Klara Olsson Handledare: Pia Nylinder Examinator: Elin Funck Bakgrund: Dagens hälso- och sjukvård står inför en rad olika utmaningar, där den största utmaningen är den långsiktiga finansieringen. Ett stort problem som återfinns i dagens hälso- och sjukvård är att befolkningen i alltför hög utsträckning söker fel vårdnivå och akutmottagningarna överbelastas med patienter utan akuta besvär. LÄS MER

  4. 4. What can keep students in a city after completing their studies?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Belyaeva; Khaled Eleweisi; Valeriia Kozubenko; [2016]
    Nyckelord :Sweden; Växjö; City branding; LNU – Linnaeus University; Students; Satisfaction; Retention; Intention to switch;

    Sammanfattning : Cities throughout Europe, including Växjö, a college city in the south of Sweden, have been developing and managing their city brands actively to attract young talents and students. Växjö has been a destination for students from Sweden and all over the world to study in Linnaeus University (LNU). LÄS MER

  5. 5. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Fredrik Gasslander; David Olsen; Viktor Tjernström; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Brand Management; Mergers; Implementation Strategy; Brand Transformation.; Rebranding; Varumärkesförändring; Företagssammanslagning; Implementeringsstrategi; Varumärkeshantering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER