Sökning: "vålvik"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet vålvik.

  1. 1. Fastighetsförvaltningens förändring under en kris : Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nathalie Andersson; Daniel Vålvik; [2021]
    Nyckelord :Real estate management; Covid-19; crisis management; Fastighetsförvaltning; Covid-19; krishantering;

    Sammanfattning : The change in property management during a crisis - Covid19. Crisis management and commercial property management are two phenomena that are well documented in each field, but there is a lack of research regarding what crisis management looks like in the real estate industry. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar och rekommendationer vid utvecklandet av robotstyrdprocessautomation inom en verksamhetsprocess

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Klara Nesterud; Agnes Vålvik; [2019]
    Nyckelord :RPA; Robotic process automation; Automation; Software robot; Business process; RPA; Robotstyrd processautomation; Automatisering; Mjukvarurobot; Verksamhetsprocess;

    Sammanfattning : Företag strävar idag alltmer efter att automatisera och effektivisera sina verksamhetsprocesser. Till följd av den digitala transformationen av vårt samhälle skapas ständigt nya möjligheter och tekniska innovationer för att stödja automatiseringen av processer genom att göra saker på helt nytt sätt genom att använda sig av modern informations- och datorteknik. LÄS MER

  3. 3. ”När fler har kunskap om programmering, då kan fler utveckla världen.” : En kvalitativ studie kring en lärares undervisning i programmering i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Axel Vålvik; [2019]
    Nyckelord :Programmering i grundskolan; Fortbildning; Lärares intention; Elevers uppfattning; Grundskola;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how programming connected to the technical subject in primary school is carried out by the teacher and is perceived by the pupils. The study has been presented on the basis of the questions of what are the teachers' intentions with implementing programming in technology teaching, and how do the teacher's pupils perceive the teaching in programming? The study was conducted with qualitative interviews with both a teacher in the technical subject who had been teaching pupils in programming, and groups of this teachers’ pupils. LÄS MER