Sökning: "vårda befintliga kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vårda befintliga kundrelationer.

  1. 1. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Eckhart; Linnéa Thomé Wastesson; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Loyalty; Customer Loyalty; Loyalty Programs; Customer Club; Kundklubb;

    Sammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER

  2. 2. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER

  3. 3. Kunders relationer till posten : en sociologisk studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johan Bengtsson; [2010]
    Nyckelord :posten utveckling;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för verksamheter att följa trender och förändringar på den marknad som de verkar på. På den svenska bankmarknaden finns det många aspekter som aktörerna måste ta hänsyn till för att kunna nå uppsatta mål och visioner. Ett viktigt mål för en bank är att kunna skapa kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. Hur upplever kunden sin bank?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jessica Fivelstedt; Malin Kronmar; [2010]
    Nyckelord :kundrelationer; bankupplevelse; uppfattning; anpassning; närhet;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för verksamheter att följa trender och förändringar på den marknad som de verkar på. På den svenska bankmarknaden finns det många aspekter som aktörerna måste ta hänsyn till för att kunna nå uppsatta mål och visioner. Ett viktigt mål för en bank är att kunna skapa kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Timea Kalman; Emma Simonsson; [2009]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; bibehålla kund; kundvård; kundrelation; kundvärde; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER