Sökning: "vårda kunden"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden vårda kunden.
1. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER
2. Social CRM - Är du med på tåget? - En fallstudie om en organisations hantering av big data för att vårda kundrelationer på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Användandet av sociala medieplattformar ökar där kunder lämnar ifrån sig stora mängder data, även kallat big data. Datan kan innehålla värdefull information, varav företag försöker extrahera denna genom data mining, för att erhålla viktiga kundinsikter. LÄS MER
3. Varumärkesupplevelse : hur upplevs Väderstad-Verken AB av kunden
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Tanken med detta examensarbete var att ta reda på hur Väderstad beskriver sitt varumärke och sedan jämföra detta mot hur kunder uppfattar företagets varumärke. Målet var att kunna ge Väderstad en indikation på om de lyckats med sin föresats eller inte. LÄS MER
4. Skadereglering med fokus på kund : Försäkringsbolag arbetar med ständiga förbättringar
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : I en värld där organisationer fokuserar allt mer på att vårda kunden blir kundservice allt viktigare för organisationer. För att säkerställa att organisationen inte förbrukar onödiga resurser på aktiviteter som inte tillför värde för kunden är lean och kaizen värdefulla filosofier. LÄS MER
5. Vikten av kunduppföljning för en fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte Konkurrensen i fastighetsmäklarbranschen ökar vilket innebär att fastighetsmäklarna blir allt mer beroende av att vårda sina kunder och skapa långsiktiga kundrelationer. Syftet med denna undersökning är att få större kunskap om hur mäklare arbetar med kunduppföljning i det dagliga arbete samt få en djupare förståelse för varför det egentligen är viktigt med uppföljning. LÄS MER