Sökning: "vårda kunden"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden vårda kunden.

  1. 1. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Bjurling; Emilia Swanson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; communication; sustainable knowledge; sustainability; social marketing; behavior change; outdoor companies; Konsumtionsbeteende; marknadskommunikation; kunskap kring hållbarhet; social marketing; produktvärde; friluftsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER

  2. 2. Social CRM - Är du med på tåget? - En fallstudie om en organisations hantering av big data för att vårda kundrelationer på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Niklas Ljungbro; Martin Edrén; [2019]
    Nyckelord :CRM; S-CRM; Big data; Ostrukturerad data; Data mining; Kundrelationer; Mätning av resultat;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medieplattformar ökar där kunder lämnar ifrån sig stora mängder data, även kallat big data. Datan kan innehålla värdefull information, varav företag försöker extrahera denna genom data mining, för att erhålla viktiga kundinsikter. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesupplevelse : hur upplevs Väderstad-Verken AB av kunden

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Jim Sundbäck; [2014]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesupplevelse; Väderstad; Väderstad-Verken AB; kunder; intervjuer; kundupplevelse; brand; brand experience;

    Sammanfattning : Tanken med detta examensarbete var att ta reda på hur Väderstad beskriver sitt varumärke och sedan jämföra detta mot hur kunder uppfattar företagets varumärke. Målet var att kunna ge Väderstad en indikation på om de lyckats med sin föresats eller inte. LÄS MER

  4. 4. Skadereglering med fokus på kund : Försäkringsbolag arbetar med ständiga förbättringar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Lars Stenquist; [2012]
    Nyckelord :lean; kaizen; försäkringsbolag; slöseri;

    Sammanfattning : I en värld där organisationer fokuserar allt mer på att vårda kunden blir kundservice allt viktigare för organisationer. För att säkerställa att organisationen inte förbrukar onödiga resurser på aktiviteter som inte tillför värde för kunden är lean och kaizen värdefulla filosofier. LÄS MER

  5. 5. Vikten av kunduppföljning för en fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Nyström; Julia Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :Real estate agent; customer follow-up; customer satisfaction; loyal customer; recommendations.; Fastighetsmäklare; kunduppföljning; nöjd kund; lojal kund; rekommendationer.;

    Sammanfattning : Syfte Konkurrensen i fastighetsmäklarbranschen ökar vilket innebär att fastighetsmäklarna blir allt mer beroende av att vårda sina kunder och skapa långsiktiga kundrelationer. Syftet med denna undersökning är att få större kunskap om hur mäklare arbetar med kunduppföljning i det dagliga arbete samt få en djupare förståelse för varför det egentligen är viktigt med uppföljning. LÄS MER