Sökning: "vårdsökare"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet vårdsökare.
1. Faktorer som är av betydelse vid telefonrådgivning : - växeln, hallå hallå
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund En av sjuksköterskans kärnkompetenser är säker vård. Vårdgivare ansvarar för att bedriva ett patientsäkert arbete och se till att vårdskador inte sker. En vårdskada kan uppkomma på grund av systematiska fel eller mänskligt felhandlande. LÄS MER
2. Telefonrådgivning till utlandsfödda vårdsökande - en utmaning i tiden : en intervjustudie om distriktssköterskors erfarenheter
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning på vårdcentral utgör en stor del av distriktssköterskors arbete. När distriktssköterskor saknar visuell kontakt med vårdsökare i telefonen ställs andra krav på kommunikationen mellan distriktssköterskor och vårdsökande. LÄS MER
3. "DET ÄR JAG SOM PATIENT SOM SKA VARA I CENTRUM" : Om äldre vårdsökandes erfarenheter av telefonrådgivning på vårdcentral
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning är en växande verksamhet och utgör en stor del av distriktssköterskans arbete på vårdcentral. För vårdsökande innebär det att få råd, information och stöd för att öka tryggheten i vardagslivet. LÄS MER
4. "Den kliniska hörseln". Sjuksköterskors upplevelser av telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård är ett område som under de senaste åren blivit allt vanligare, både rikstäckande såsom Sjukvårdsrådgivningen och lokalt inom t.ex. primär- vård. Idag, år 2011, kan nästan alla invånare i Sverige nå hälso- och sjukvården via telefon genom att ringa kortnumret 1177. LÄS MER
5. Patient vs. Kund:En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Patient vs. Kund - En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare Nivå: Kandidatuppsats, Institutionen för Service Management Författare: Hanna Holgersson, Malin Mörkeberg och Sanna Danielsson Handledare: Lars Nordgren och Johan Alvehus Nyckelord: Patient, Kund, Värde, Delaktighet, Bemötande, Valfrihet och Medbestämmande Problem: Utvecklingen mot ett mer tjänste- och kundorienterat synsätt har spridit sig även till den offentliga sektorn som på senare tid har börjat agera mer och mer som privata organisationer, med ett ökat intresse för kunden. LÄS MER