Sökning: "vad är Profilering"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden vad är Profilering.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. Handen i kakburken - En studie om samtycke kring webbkakor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Manda Svärd; [2022]
    Nyckelord :Dataskydd; GDPR; cookies; samtycke; CCPA; CPRA; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As the use of Internet has increased, services have been digitized, browsers have become smarter and user mapping has become more common, greater transparency is required regarding how personal data is processed online. Profiling and mapping users through cookies are two things that the ad tech industry makes big money on and due to an unawareness of how invasive that industry is, personal data flows freely and constitutes an infringement of people´s right to privacy. LÄS MER

  3. 3. Acceleration of Machine-Learning Pipeline Using Parallel Computing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och system

    Författare :Xavante Erickson; [2021]
    Nyckelord :acceleration; ray; accelerator; numpy; machine-learning; machine; learning; optimization; parallelization; speedup; profiling;

    Sammanfattning : Researchers from Lund have conducted research on classifying images in three different categories, faces, landmarks and objects from EEG data [1]. The researchers used SVMs (Support Vector Machine) to classify between the three different categories [2, 3]. LÄS MER

  4. 4. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alida Swartling; Louise Schander; [2021]
    Nyckelord :human brand; personal branding; authenticity theory; attachment theory; stakeholder theory;

    Sammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER

  5. 5. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Håkansson; Karin Victorin; [2021]
    Nyckelord :företagsekonomi; strategi; marknadsföring; varumärkesprofilering; lyxvarumärken; retail; digital;

    Sammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER