Sökning: "vad är arbetsglädje"
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden vad är arbetsglädje.
21. Framgångsstrategier i arbetet med elever som både har utvecklingsstörning och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning - En studie utifrån ett fenomenologiskt perspektiv med fokus på verksamma pedagogers upplevelser
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva verksamma pedagogers upplevelser av framgångstrategier i arbetet med elever som både har utvecklingsstörning och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För att försöka förstå pedagogernas upplevelser har det sociokulturella samt det relationella perspektivet använts som teoretisk ram. LÄS MER
22. Handledning som specialpedagogisk insats : En studie om verksamhetsbesök med reflekterande samtal som handledningsmodell i förskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syfte: är att undersöka handledning som specialpedagogisk insats i en förskolekontext på två förskolor i en mellanstor kommun, utifrån handledningsmodellen "verksamhetsbesök med reflekterande samtal". Studien avser undersöka vad handledningsmodellen kan innebära utifrån pedagoger, förskolechefer och specialpedagogers beskrivningar, hur verksamhetsbesök med reflekterande samtal kan upplevas av de samma, samt vilken utveckling pedagoger, förskolechefer och specialpedagoger upplever har skett i förskolans verksamhet. LÄS MER
23. Matematiskt självförtroende ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Självförtroende är ett viktigt begrepp som till stor del påverkar eleverna i matematik. Detta ligger till grund för bland annat motivation, arbetsglädje och resultat. Den här uppsatsen syftar till att ta reda på och fördjupa hur elever ser på det matematiska självförtroendet. LÄS MER
24. Värde - för vem? En kvalitativ studie om värde för fackhandlaren.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembakgrund: En kundorienterad servicestrategi är ur ett traditionellt service managementperspektiv nödvändig för att företag i servicebranschen ska uppnå lönsamhet och framgång. Värdet för kunden sträcker sig förbi den fysiska produkten och uppstår i interaktionen och relationen med företaget. LÄS MER
25. Drivkraft och förankring : Betydande aspekter för anestesisjuksköterskors beslut att avsluta sin tjänstgöring.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Antalet intensiv -och anestesisjuksköterskor har ökat från 87 till 111 per hundra tusen invånare de senaste tjugo åren, trots detta rapporterar SCB i sin årliga arbetskraftsbarometer en stor brist för samma personalgrupp. Forskning som identifierar trivsel respektive misstrivsel på en arbetsplats och varför personal slutar, utifrån anestesisjuksköterskors perspektiv är begränsad. LÄS MER