Sökning: "vad är b2b"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden vad är b2b.
1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER
2. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER
3. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER
4. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER
5. Oförutsedda händelsers påverkan på företags leveranskedjor : inom B2B marknaden
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : När Covid-19 pandemin drabbade samhället skedde det en omställning såväl nationellt som internationellt. Vardagen som alla varit vana vid var inte längre densamma, men, även världshandeln blev påverkad. Oförutsedda händelser som detta sker när man minst anar det och man kan inte förutse vad konsekvenserna av dem kommer bli. LÄS MER