Sökning: "vad är bra grafisk design"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden vad är bra grafisk design.

  1. 1. Vad kännetecknar en effektiv webbplats inom B2B-företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Lovisa Pettersson; [2018]
    Nyckelord :B2B; web design; content marketing; B2B; webbdesign; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Att säga hur en B2B-webbsidas design ska utformas för att skapa effektivitet är svårt, men i detta arbete undersöks vilka riktlinjer som finns när det gäller vilket innehåll som kan göra en webbsida mer effektiv. Det finns många skillnader mellan B2C- och B2B-företag och en av dem är B2B-företagens strävan efter en stark och långvarig relation till sina kunder. LÄS MER

  2. 2. Dressed for Success? – Tech startupsuppfattning om värdet av den visuellaidentiteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Frida Ageborg Ollandt; Bao Vuong; [2017]
    Nyckelord :Visual identity; Tech startup; Start up; Graphic design; Resources; Visuell identitet; Tech startup; Start up; Graphic design; Resurser;

    Sammanfattning : Att ett bra varumärke kräver en tydlig visuell identitet råder inget tvivel om, men vad innebär det i praktiken? Syftet med föreliggande studie var att undersöka tech startups uppfattning om värdet av den visuella identiteten. Genom semi-strukturerade djupintervjuer med nio respondenter från nio olika tech startups, samt en affärscoach, undersöker studien således hur tech startup värderar den visuella identiteten i förhållande till hur de hittills har arbetat med den. LÄS MER

  3. 3. Den digitala portfolion : Hur väcks uppmärksamhet hos arbetsgivare genom den digitala portfolion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Amanda Lundkvist; Fanny Vikberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad som väcker uppmärksamhet hos arbetsgivaren i den digitala portfolion. Studiens fokus är riktad mot nyexaminerade studenter. Den digitala portfolion ersätter successivt den analoga portfolion och som grafisk designer är portfolion en viktig del av identiteten. LÄS MER

  4. 4. Har du valt rätt färg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Andersson; Johan Björkroth; Martin Trosell; [2016]
    Nyckelord :Färg; logotyp; varumärke; prestationsmått; varumärkesstärkande effekter; color; logo; brand; performance metrics; brand strengthening effects; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenter investerar organisationer enorma summor i att koppla sitt varumärke till en viss färg. Vid skapandet av brand equity är brand elements så som logotyper en central del. LÄS MER

  5. 5. Är utseendet viktigt? : En tentativ jämförelse mellan lekmäns ochformgivares uppfattningar avmusikaffischer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Erik Garmo; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; semi-structured interviews; information quality; aesthetics; Grafisk design; semistrukturerad intervju; informationskvalité; estetik;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att undersöka om det finns likheter och skillnader mellanutbildade formgivares och lekmäns uppfattningar avseende formgivna alster.Semistrukturerade intervjuer genomfördes med tre formgivare och tre lekmän,kring tre definierade kategorier, avseende utseendet på fem musikaffischer. LÄS MER