Sökning: "vad är det en försäkringsbolag"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden vad är det en försäkringsbolag.

  1. 1. “Life is too short to worry about stuff” : En multimodal kritisk diskursanalys av ett ’annorlunda’ försäkringsbolags Instagramkonto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Nilsson; [2022]
    Nyckelord :positioning; MCDA; Instagram; market communication; social semiotics; positionering; MCDA; Instagram; marknadskommunikation; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Den här studien ämnar undersöka hur försäkringsbolaget Hedvig representerar sig själva som annorlunda via sitt Instagramkonto, med tonvikt på vilka semiotiska resurser respektive positioneringsstrategier Hedvig använder i sina Instagraminlägg. Studien utgår ifrån teorier inom marknadskommunikation samt socialsemiotik. LÄS MER

  2. 2. Ägarlägenheter genom historien och framöver : Motiv, motargument och utvecklingsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Emma Älmeby; William Pripp; [2022]
    Nyckelord :Condominiums; Motives; Development potentials; Ägarlägenheter; motiv; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Ägarlägenheter har varit föremål för diskussion i Riksdagen flertalet gånger under de senaste 150 åren. Genom tiden har olika motiv presenterats till varför ägarlägenheter bör införas i Sverige och vid varje förslag har olika motargument presenterats. LÄS MER

  3. 3. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  4. 4. Ensuring Insurance : A study of user expectations on trustworthiness of websites for insurances

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dan Strandberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The rapidly advancing technology and Internet has opened up for many industries to offer e-commerce solutions. While an increasing amount of industries are offering solutions over the web, the quality of these solutions are increasing both visually and functionally. LÄS MER

  5. 5. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER