Sökning: "vad är digitala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 258 uppsatser innehållade orden vad är digitala medier.

  1. 11. Lärares val av undervisningsmaterial i matematik via digitala plattformar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Cecilia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :arbetsblad; digitala plattformar; kvalitetsgranskning; matematik; undervisningsmaterial; urvalsprocess;

    Sammanfattning : Det finns idag en i princip oändlig källa med egengjorda delade undervisningsmaterial i matematik att tillgå på sociala medier och andra digitala plattformar. Hur ska lärare veta vilka material de ska välja och vad är det som utmärker kvalitet på dessa material? Syftet med detta examensarbete är att belysa vilka faktorer som blir viktiga i urvalsprocessen när matematiklärare väljer undervisningsmaterial i matematik nedladdade alternativt köpta via digitala plattformar av olika slag. LÄS MER

  2. 12. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  3. 13. Unga vuxnas syn på offentligt finansierade sociala medier : Potentiella syften, funktioner och skillnader jämfört med kommersiella plattformar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Lundqvist; Erik Nordmark; [2023]
    Nyckelord :sociala medier; public service; framtidsstudier; participatory futures; kontrafaktiska scenarier;

    Sammanfattning : As many of the issues associated with large commercial social media platforms can be attributed to their business models, it is important to explore platforms with alternative business models. Therefore, this study explores how young adults, aged 18-30, envision a Swedish publicly funded social media platform in terms of its purpose and functionality, the difference compared to commercial platforms, and how young adults view its potential implementation in Sweden in 2023. LÄS MER

  4. 14. Diskussioner om våld i sociala medier - En metod för att mäta förekomsten av diskussioner om våld på olika digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Evelina Bisell; Kim Rosenqvist; [2023]
    Nyckelord :Text analysis; automatic detection; violence; social media; design science; method; Textanalys; automatisk detektering; våld; sociala medier; design science; metod;

    Sammanfattning : Möjligheten för individer att uttrycka sig på internet har underlättat för det fria ordet, som är en demokratisk grundsten i vårt samhälle. Baksidan av detta mynt är att alltmer våldsam radikalisering sker runt om på digitala plattformar. LÄS MER

  5. 15. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Eriksson; Helena Wrete; [2023]
    Nyckelord :authenticity; influencer marketing; influencer marketing agencies; influencer; mediated interaction; social interaction; social media; autenticitet; influencer marketing; influencer marketing-byråer; influencer; medierad interaktion; social interaktion; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER