Sökning: "vad är digitala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 258 uppsatser innehållade orden vad är digitala medier.

  1. 16. SVENSKA VERKSAMHETERS UTMANINGAR MOT ETT CERTIFIKAT INOM INFORMATIONSSÄKERHET : En fallstudie om svenska verksamheters utmaningar för att certifiera sig enligt ISO 27001-standarden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hanna Moffat; [2023]
    Nyckelord :ISO 27001; ISO IEC 27001; Informationssäkerhet; Svenska verksamheter; Säkerhetsskyddslagen; NIS-direktivet; NIS2-direktivet;

    Sammanfattning : I detta examensarbete är syftet att undersöka svenska verksamheters utmaningar i att uppnå en ISO 27001-certifiering med sitt arbete inom informationssäkerhet. Digitala medier och verktyg är numera en stor del av samhällsviktiga verksamheters tjänster samt operationer och det har bidragit till stora möjligheter såväl som stora sårbarheter. LÄS MER

  2. 17. Ökad användning av digitala spel och hjälpmedel inom matematikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Tanja Vidovic; Sandra Zaric; [2023]
    Nyckelord :Digitala matematiska spel; digitala läromedel; matematik;

    Sammanfattning : Arbetet är utformat efter genomgången undersökning av matematiska spels inverkan på elever. Under arbetets gång hittas vägar till nya intressanta aspekter som tillför ett djup i vårt eftersökande av hur den digitala ökningen i matematik, eller alla ämnen för den delen, påverkar elever och lärare. LÄS MER

  3. 18. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  4. 19. ”MÅLET MED VÅRA COMMUNITYREGLER ÄR ATT SKAPA EN PLATS FÖR UTTRYCK OCH GE MÄNNISKOR MÖJLIGHET ATT GÖRA SINA RÖSTER HÖRDA” : En WPR-analys av Facebooks communityregler och vad policyreglerna har för påverkan på den digitala offentliga sfären.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Adam Wiman; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; offentliga sfären; Iris Marion Young; deliberativ demokrati; WPR-analys; Facebook; Policyanalys; faktagranskning.;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks communityreglerna för Facebook för att se hur väl plattformen kan säkert utgöra den digitala offentliga sfären. Detta görs genom en anpassad WPR-analys, där materialet är communityreglerna för Facebook. LÄS MER

  5. 20. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER