Sökning: "vad är distansutbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden vad är distansutbildning.

  1. 1. Self-reported voice symptoms and voice handicap during virtual teaching compared to face-to-face teaching : A survey-based study on Swedish teachers in high schools and institutions of higher education

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Maria Allebeck; Olivia Åberg; [2022]
    Nyckelord :Voice disorders; Work environment; School teachers; Distance learning; COVID-19; Röststörningar; Arbetsmiljö; Skollärare; Distansutbildning; Covid-19;

    Sammanfattning : Purpose: Since the beginning of 2020, teachers all over the world have had to switch over to virtual teaching because of the COVID-19 pandemic. This change of teaching mode has unknown consequences on the vocal health of teachers. LÄS MER

  2. 2. Upplevd användbarhet av kunskap förvärvad inom högskolestudier på magisternivå : "Vad upplever sig studenterna ha lärt sig och hur?"

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Karolina Andersson; Clara Stenström Kyobe; [2022]
    Nyckelord :användbarhet; hälsofrämjande ledarskap; högskoleexamen; hållbarhet; anställningsbarhet; kompetens; distansutbildning;

    Sammanfattning : För fortsatt positiv utveckling av vård- och omsorgssektorn krävs goda ledare med gedigen utbildning. Hållbarheten inom sektorn påverkas av flera faktorer och kräver holistiskt nytänkande. Trots tidigare förändringar och hälsofrämjande ledarskapsstilar väntar flera utmaningar framtidens chefer. LÄS MER

  3. 3. Fuskets digitala gråzon - En intervjustudie med fyra högskolestudenter om utmaningar i distansutbildning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Karsten Ihd; Andreas Nedin; [2021]
    Nyckelord :Gråzon; neutralisering; intrycksstyrning; fusk; Covid-19; högre studier; learning management systems; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studiens syfte är att bidra till kunskaper om fusk i högre studier och identifiera utmaningar med distansutbildning. Vilka utmaningar kan det finnas för universitet och för studenter och hur hanteras gränsdragningen mellan lärande, tillåtna hjälpmedel och fusk? Fyra intervjuer gjordes med fyra studenter inom två olika fakulteter på Lunds universitet. LÄS MER

  4. 4. "Man behöver ju kommunicera på andra sätt, och då är det väldigt smidigt att kunna göra det centralt på en lärplattform" : Komvuxlärares upplevelse av digitala lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Andreas Hermansson; Johannes Thornfält; [2020]
    Nyckelord :LMS; Learning Management System; Digitalization; E-learning; Corona; UTAUT; LMS; Learning Management System; Digitalisering; E-learning; Corona; UTAUT;

    Sammanfattning : As a result of the ongoing worldwide pandemic of coronavirus disease the Swedish colleges, adult schools and high schools closed and switched to distance education. Beside the pandemic a report from the Teachers' Union was published in which it was found that many teachers are dissatisfied with the learning management systems used. LÄS MER

  5. 5. CoFramer : Ett diskussionsformat för djupa diskussioner på publika forum med låg Information Overload inspirerat av Philosophy for Children

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Christoffer Lundberg; [2019]
    Nyckelord :Computer-Mediated Communication CMC ; Computer-Supported Cooperative Work CSCW ; Face to Face F2F ; Communities of Practice CoP ; Lurkers; Linguistic Softeners; Distance Education; Social Presence; Community of Inquiry CoI ; Social-Technical Gap; Philosophy for Children P4C ; Information Overload IO ; Computer-Supported Argument Visualization CSAV ; Media Richness Theory MRT ; Grounding Cost; Grounding Criterion; Grounding; Common Ground; Facilitator; Fallacies; Online Communities; Ex Post; Ex Ante; IBIS Issue-Based Information System ; Information Cocoons; Flame War; Design Concept; Design Aspects; Computer-Mediated Communication CMC ; Computer-Supported Cooperative Work CSCW ; Face to Face F2F ; Communities of Practice CoP ; Lurkers; Linguistic Softeners; Distansutbildning; Social Presence; Community of Inquiry CoI ; Social-Technical Gap; Philosophy for Children P4C ; Information Overload IO ; Computer-Supported Argument Visualization CSAV ; Media Richness Theory MRT ; Grounding Cost; Grounding Criterion; Grounding; Common Ground; Samtalsledare SL ; Logiska Felslut; Fallacies; Online Communities; Ex Post; Ex Ante; IBIS Issue-Based Information System ; Information Cocoons; Flame War; Designkoncept; Designaspekter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att presentera ett designkoncept för publika diskussioner på nätet med målet att uppnå djupare diskussioner och minska mängden information overload. Arbetet använder metoden Concept Driven Interaction Design (CDID) som går ut på att skapa ett designkoncept utifrån flera olika teorier som appliceras genom interaktionsdesign. LÄS MER