Sökning: "vad är en Handelsföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden vad är en Handelsföretag.

  1. 1. Konkurrensbegränsande exklusivitetsklausuler i vertikala avtal : En undersökning av när konkurrensbegränsande avtal är förbjudna, främst vid tillämpning av e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenLinköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Amanda Dezfolian; Denisé Digemo; [2020]
    Nyckelord :Konkurrensrätt;

    Sammanfattning : Konkurrens råder på marknader varpå fler än ett företag är verksamma. De konkurrensrättsliga reglerna återfinns i konkurrenslagen (2008:579) och fördraget om Europeiska unionens funktionssätt, med syfte att upprätthålla en effektiv och fungerande konkurrens i Sverige och inom den Europeiska unionen. LÄS MER

  2. 2. Att returnera eller inte returnera, det är frågan : En studie om konsumenters beteenden och attityder vid köp av modevaror via e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Eklund; Jenny Sandström; [2019]
    Nyckelord :Consumer returns; consumer behavior; return management; return frequency; Konsumentreturer; konsumentbeteende; returneringsprocessen; modebranschen;

    Sammanfattning : Allt mer konsumtion har förflyttats till att ske via e-handel. Detta skapar nya förutsättningar för konsumenter och e-handelsföretag. Trots de många fördelar som detta medför, tillkommer även problem. LÄS MER

  3. 3. Honungsbi-ledarskap i e-handelsföretag i Sverige : - en studie av hållbart ledarskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Cecilia Rosen; Amarvir Singh; [2019]
    Nyckelord :Honeybee Leadership; Sustainable Leadership; E-commerce; Innovation; Investment in Personnel; Environment and Social Responsibility.; Honungsbi-ledarskap; Hållbart ledarskap; E-handel; Innovationsförmåga; Investering i personal; Miljö och Socialt ansvar.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Honungsbi-ledarskap i e-handelsföretag i Sverige - en studie av hållbart ledarskap Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Cecilia Rosen och Amarvir Singh Handledare: Kristina Mickelsson och Agneta Sundström Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad kunskap om hur företagsledare inom e-handelsföretag i Sverige hanterar hållbarhet genom honungsbi-ledarskap, riktat mot innovationsförmåga, miljö och socialt ansvar samt investering i personal. Metod: Studien utgår från en kvalitativ metod med utgångspunkt i den hermeneutiska ansatsen. LÄS MER

  4. 4. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Pettersson Dahllöf; Mathilda Svandal; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Environmental impact; Consumer behavior; E-handel; Returer; Miljöpåverkan; Kundbeteende;

    Sammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER

  5. 5. Returhantering av kläder inom e-handel : Öka lönsamheten genom att minimera onödiga returer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sebastian Ringeby; Magnus Andersson; [2018]
    Nyckelord :return management; return; avoidance; gatekeeping; return policy; e-commerce and operational returns management process; returhantering; returer; avoidance; gatekeeping; returpolicy; e-handel; operativ returhantering;

    Sammanfattning : I takt med e-handelns starka tillväxt så har även antalet returer ökat och e-handelsföretag kan ha upp till 50 % i returandel vilket kan medföra höga kostnader. Detta har inneburit att returhanteringen blivit en allt viktigare del för e-handelsföretag. LÄS MER