Sökning: "vad är en Kundklubb"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden vad är en Kundklubb.

  1. 1. Den (o)önskade marknadsföringen : Vill konsumenten ha en relation?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linda Fröling; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport utgår från enkätbaserad studie gjord ur konsumentperspektiv där respondenterna utgörs av konsumenter som är medlemmar i minst en kundklubb. Enkäten har med marknadsdrivet synsätt visat vad konsumenterna subjektivt anser fungerar samt ej fungerar avseende reklamutskick från vederbörandes kundklubb. LÄS MER

  2. 2. Anpassningar till GDPR hos företag : En genomgång av tekniska förändringar som genomförs inför GDPR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lukas Nord; [2018]
    Nyckelord :GDPR; personal data act; PuL; technical solutions; personal data; GDPR; personuppgiftslagen; PuL; tekniska lösningar; personuppgifter;

    Sammanfattning : Den 25e maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PuL) med den nya dataskyddsförordningen (GDPR) som skärper till och stramar åt kraven som ställs på företag och organisationer som behandlar personuppgifter. Det finns dock flera saker som är densamma mellan PuL och GDPR. LÄS MER

  3. 3. E-kundklubben : Vill du bli medlem?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anneli Nilsson Lamoureux; Louise Vikström; [2014]
    Nyckelord :kundklubbar; kundlojalitet; e-handel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Personanpassade erbjudanden : finns det ett intresse i kläd- och modebranschen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Fanny Johansson Thalin; Evelina Höglund; [2012]
    Nyckelord :consumer club; personalized offers; marketing; integrity; integritet; kundklubb; personanpassade erbjudanden; marknadsföring;

    Sammanfattning : Då konkurrensen mellan företag inom kläd- och modebranschen är hög erbjuder mångaföretag kundklubbar och lojalitetsprogram till sina kunder. Kundklubbar ska vara ett sättför företag att differentiera sig, men blir det en differentiering när de flesta företagerbjuder sina kunder liknande kundklubbar och lojalitetsprogram?För att differentiera sig har företag inom branschen utvidgat sina kundklubbar ochlojalitetsprogram, men med åtgärder som de flesta företag kan använda inom branschen,vilket gör att differentieringen uteblir. LÄS MER

  5. 5. UPPLEVD KUNDKLUBBSKVALITET : En undersökning av ICA:s kundklubb utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erika Cigén; Nelly Johnsson; [2012]
    Nyckelord :B2C; segmentering; genus; relationsmarknadsföring; kvalitet; kundklubbar;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att undersöka, beskriva och analysera hur kvinnor och män upplever kvaliteten av ICAs kundklubb. Genom att studera detta kan företaget ICA få information om hur de ska ta hänsyn till genusperspektivet när de sätter samman och marknadsför kundklubbserbjudanden. LÄS MER