Sökning: "vad är en interventionsstudie"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden vad är en interventionsstudie.
11. Intensivundervisning i matematik i mindre elevgrupper
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractÖrtqvist, Susanne (2019). Intensivundervisning i matematik i mindre elevgrupper. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
12. Målsättningars betydelse för gångsträcka vid upprepade 6-minuters gångtest : En randomiserad kontrollerad interventionsstudie.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: 6-minuters gångtest (engelska: 6 minute walk test, 6MWT) är ett test som används vid mätning av fysisk kapacitet hos patienter med nedsatt lungfunktion och hjärtsjukdom. Testet är studerat vad gäller inlärningseffekt, dock saknas kunskap om målsättningars betydelse vid 6MWT. LÄS MER
13. En interventionsstudie i digitalt lärande i matematik för elever i grundskolans årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Zander Karlsson, Ann (2018). En interventionsstudie i digitalt lärande i matematik för elever i grundskolans årskurs 1. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
14. Kan en målad trappa förändra beteenden? : En interventionsstudie om människors beteende när miljön de interagerar med förändras.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Infrastruktur och hur vi väljer att bygga våra städer styr befolkningens aktivitetsmönster. Infrastrukturen och tekniken har utvecklats i samhället och gett alternativa tillvägagångssätt att ta sig upp och ner mellan olika våningsplan. LÄS MER
15. Math-in-Action : Att lära matematik med estetiska lärprocesser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om och hur lärande i matematik kan främjas av ett estetiskt inspirerat arbetssätt samtom det finns skillnader i resultat mellan motoriskt starka respektive motoriskt svaga barn. Avsikten var även att undersöka vilka aktiviteter ochlekar som lämpar sig för att träna barns förmåga inom matematikområdet som interventionen byggde på. LÄS MER