Sökning: "vad är en kundrelation"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden vad är en kundrelation.

  1. 1. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Axelsson; Marcus Lorentzon; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  3. 3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 4. Företagschefers och säljares syn på motivation och kompetensutveckling inom försäljningsbranschen : En kvalitativ studie som undersöker faktorer som påverkar kompetensutvecklingen och motivationen inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Victoria Sunnard; [2021]
    Nyckelord :employees; competence; knowledge; leadership; sales; competence development; knowledge transfer; motivation; customer relationship; sales competence; medarbetare; kompetens; kunskap; ledarskap; säljare; kompetensutveckling; kunskapsöverföring; motivation; kundrelation; säljkompetens;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to answer three questions and to provide in-depth knowledge of how a company in the sales industry works to improve motivation and skills development. The focus of the study is directed with the help of Hertzberg's two-factor theory towards how the company develops competence, how managers motivate their employees and how the competence of the employees is preserved. LÄS MER

  5. 5. CRM-system och utmaningar för dataskydd inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Johan Radvärn; [2021]
    Nyckelord :Retail; Privacy; Confidentiality; Integrity; Data Protection and CRM; Detaljhandel; Privacy; Confidentiality; Integrity; Data Protection och CRM;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate what new challenges CRM systems, Customer Relationship Management, have for the protection of personal data and security in retail. Today's IT development offers companies effective solutions for acquiring new customers and for retaining current customers. LÄS MER