Sökning: "vad är en kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 179 uppsatser innehållade orden vad är en kundrelationer.

  1. 1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 2. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nancy Jacob; Osama Mahmoud Ahmed; Thanojitha Selvanayagam; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultants work; accounting programs; digitalization; automatization; and cloud-based database; Redovisningskonsulternas arbete; bokföringsprogram; digitalisering; automatisering; och molnbaserade databaser;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen  Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam                      (990101)               (001212)                            (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult   Handledare: Zelalem Abay   Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser.  Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER

  3. 3. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  4. 4. Den digitala revisorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Hampus Johansson; Victor Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; audit; automation; artificial intelligence; the audit process; the auditor s role; customer relations; data analysis; Digitalisering; revision; automatisering; artificiell intelligens; revisionsprocessen; revisorns roll; kundrelationer; dataanalys;

    Sammanfattning : Inledning Vi lever i en digitaliserad värld, en värld som fortsätter digitaliseras. Det finns de som hävdar att världen just nu befinner sig i en fjärde industriell revolution. Digitaliseringen påverkar många delar av samhället såväl inom näringslivet som inom det civila. LÄS MER

  5. 5. Shared Service in Commercial Real Estates in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Ofelia Cedervall; Tove Wränghede; [2023]
    Nyckelord :Shared service; offices; customer relationships; property owners; value adding; Gemensam service; kontor; kundrelationer; fastighetsägare; värdeskapande;

    Sammanfattning : The office market in Stockholm is constantly evolving, and property owners must actively work to meet tenants' demand for office spaces. The increased demand for alternative office solutions has led to the development of coworking facilities and fully furnished offices. LÄS MER