Sökning: "vad är en opinionsledare"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden vad är en opinionsledare.

  1. 16. Bloggar : En trovärdig marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Anna Lisa Johannesdottir; Madeleine Landin; [2009]
    Nyckelord :Blog; Opinion leader; Word-of-mouth; Control; MeWe-generation; Trustworthiness; Blogg; Opinionsledare; Word-of-mouth; Kontroll; MeWe-generation; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi vill reda ut vilka olika faktorer som kan ha betydelse för bloggar som trovärdig marknadsföringskanal. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats för att få en djupare förståelse för bloggar som ett marknadsföringsverktyg. Genom en deduktiv metod har vår teoretiska referensram utgjort utgångspunkten för vår empiriska data. LÄS MER

  2. 17. Vilka egenskaper kan vara viktiga hos opinionsledare för att få retrosexuella män att bli mer metrosexuella i sitt konsumentbeteende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Möller; Anna Olsson; Petronella Dahlerus; [2008]
    Nyckelord :Opinionsledarskap; egenskaper; metrosexualitet; retrosexualitet; stereotyper.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Funktion är en egenskap som tillfredställer ett behov hos retrosexuella män. Männen börjar använda produkterna först när problemet och behovet uppstår. Intrycket av begreppet skönhet skapar repulsion för dessa män. Opinionsledaren för metrosexuella produkter hustru, barn och sambo. LÄS MER

  3. 18. Vem i hela världen kan man lita på? Om den personliga bloggen som marknadsföringskanal, dess trovärdighet och framtid

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nina Lagerstedt; Emma Karlberg; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; blogg; trovärdighet; konsumentperspektiv; opinionsledare; word of mouth;

    Sammanfattning : I Sverige har massmediemarknaden under de senaste årtiondena ökat explosionsartat. I ett allt mer växande reklambrus har annonsörerna fått svårt att nå och påverka konsumenterna med sina budskap. Till följd av detta söker annonsörer nya sätt att kommunicera med marknaden. LÄS MER

  4. 19. Den svårtämjda opinionen - En studie av opinionsbildning och demokrati på DN Debatt i anknytning till EMU-valet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; [2004]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : DN Debatt sägs vara ett av Sveriges mest inflytelserika opinionsbildande forum och vad som ges utrymme här och vad detta i förlängningen får för konsekvenser är utgångspunkten för denna studie. Studieobjektet DN Debatt undersöks i anslutning till den svenska folkomröstningen till EMU och ramsätts av opinions- och demokratiaspekter. LÄS MER

  5. 20. äta bör man- men hur gör man

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Lagnevik; Hanna Frilén; Johan Smith; [2003]
    Nyckelord :Tid; hälsa; ideal; normer; förändring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Lunch är någonting som berör de flesta människor och det finns många sätt att äta lunch på idag. Vi har valt att fokusera på lunchen i en restaurangmiljö då här uppstår en socialsituation eftersom man på dessa ställen ofta äter i grupp. LÄS MER