Sökning: "vad är en pedagogisk frågeställning"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden vad är en pedagogisk frågeställning.
21. Move your ass and your mind will follow : samtidskonstens pedagogiska potential genom en undersökande metod
Magister-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Konsten har genomgått en rad dramatiska förändringar de senaste decennierna och frågan är om konstpedagogiken har hängt med. I mitt arbete undersöker jag den pedagogiska potential och tvärvetenskapliga natur som samtidskonsten har. LÄS MER
22. Pedagogisk planering - En enkätstudie om pedagogers syn på planering i förskolan
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte och frågeställningSyftet med denna studie är att lyfta fram hur synen på planeringsarbetet ser ut bland ett antal verksammapedagoger samt om det kan finnas motsättningar mellan planeringen kontra arbetet i barngruppen. Vi valde attanvända oss av två olika typer av förskolor för att vi ville se om det finns någon skillnad mellan kommunalt ochMontessori. LÄS MER
23. Kost i skolan : Om hur maten tillagas och pedagogiska måltider
Kandidat-uppsats, Institutionen för barn- och ungdomsvetenskapSammanfattning : Vi upplever att hälsa är något som samhället anammar mycket just nu och det ges ut mer kokböcker än någonsin. Du ska äta rätt, röra dig rätt och gärna genom någon speciell metod. Vår tanke går då till skolorna och vad eleverna får för mat serverad där. LÄS MER
24. Kunna lära ut eller kunna det man lär ut : en undersökning av gymnasieelevers uppfattning om lärarkompetens inom ämnet idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet har varit att undersöka gymnasieelevers uppfattning om på lärarkompetens i ämnet idrott och hälsa. Vår frågeställning var följande: Vilka delkompetenser hos idrottsläraren anser gymnasieeleverna vara primära för att denne skall vara en bra lärare? Delkompetenserna som vi då avser är pedagogisk, idrottslig, vetenskaplig, politisk och social kompetens. LÄS MER
25. Creating Meaning in Schools: The Reception of Radical Aesthetics
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Mot bakgrund av att många elever idag upplever skolan som meningslös har vi i detta arbete reflekterat över vad som skulle kunna öka möjligheterna för elever att uppleva skolan som meningsfull. Uppsatsen handlar om meningsskapande arbete i skolan, vilket inte är liktydigt med ”meningsfullt arbete” i skolan. LÄS MER