Sökning: "vad är extern service"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden vad är extern service.
1. Fastighetsförvaltning : -En studie om hur fastighetsbolag väljer att organisera sintekniska förvaltning in-house eller genom outsourcing
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Studien fokuserar på att skapa större förståelse kring hur fastighetsföretag organiserar sintekniska förvaltning och hur de använder externa leverantörer för att tillhandahålla olikatjänster istället för att hålla dem in-house. Vi undersöker även hur urvalsprocessen ser ut vidval av extern leverantör och hur tjänstekvalitet upprätthålls mot kunder, när arbetet ligger iextern aktörs händer. LÄS MER
2. Säkerhetsrisker vid hantering av data i molntjänster : Hur säkerhetsrisker kan uppstå vid hantering av lagrade data i molntjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Molntjänster är idag en modern datateknik för outsourcing av datalagring. Tekniken leder till fördelar som ökad flexibilitet, minskade kostnader och anses minska risker för att förlora viktiga data samt information. LÄS MER
3. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER
4. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER
5. “Hej, vad kan jag hjälpa dig med?”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Allt fler organisationer använder sig idag av det digitala kommunikationsverktyget “chatbots” i sin kundtjänst för att kommunicera med sina användare. Den främsta anledningen till att chatbots i form av kundtjänst blir allt vanligare på organisationers webbsidor är att de kan effektivisera verksamheten och därmed reducera kostnader. LÄS MER