Sökning: "vad är företagsidentitet"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden vad är företagsidentitet.

  1. 1. Yttre och inre upplevelser av företagsidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Filip Imberg; Philip Berndtsson; [2022]
    Nyckelord :Organizational identity; Corporate image; Brand;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att studera och jämföra hur några företag i Halmstad upplever sig själva respektive hur allmänheten upplever dessa. Vidare är målet med denna jämförelse att kunna dra slutsatser utifrån de studerade företagen i Halmstad. LÄS MER

  2. 2. ”Men nu när vi är fler så krävs det ju mer…” : En kvalitativ studie om företagsidentitet i en expansiv fas

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Nilsson; Alice Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Företagsidentitet; expansion; interaktionsritualer;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie uppmärksammar det aktuella begreppet företagsidentitet, där fokus riktas mot upplevelserna av denna under en organisatorisk förändring. Tidigare forskning visar hur styrkan i en företagsidentitet påverkar men även påverkas av graden av engagemang hos medarbetare gentemot organisationen samt känslan av tillhörighet. LÄS MER

  3. 3. Kooperativa identiteter : En kvalitativ studie av KF:s motstridiga företagsideal 1977-1987

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Karin Eklann; [2018]
    Nyckelord :corporate identity; corporate branding; history marketing; KF;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att empiriskt analysera detaljhandelsföretaget Kooperativa Förbundets förhållande till traditioner, företagsideal och marknadsföring under perioden 1977–1987. Mer precist kommer den interna tidningen Kooperatören att studeras med hjälp av de teoretiska begreppen corporate identity, corporate branding och history marketing. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  5. 5. Paradiset: Sweden’s answer to whole foods : a netnographic case study of modern marketing techniques and how to build a business identity

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martina Hultén; [2016]
    Nyckelord :advertisement; branding; business identity; food; marketing; netnography; nudging; organic; social media; storytelling; sustainability;

    Sammanfattning : The practice of marketing has changed from a focus on promoting individual products to engaging with people’s identities and lifestyle choices (Belz & Peattie, 2009). A consumer focus and sustainability movement has triggered the marketing development further, where techniques such as green and social marketing are used to reach the more conscious customer. LÄS MER