Sökning: "vad är företagskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden vad är företagskommunikation.

  1. 1. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Clara Nygren; Caroline Olson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Instagram; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Hur kommuniceras miljöaspekter i hållbarhetsrapporter före och efter införandet av Sveriges rapporteringskrav?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Hellgren; Beatrice Skoogh; [2019-02-26]
    Nyckelord :Miljörapportering; Impression management; legitimitet; hållbarhetsrapport Diskurs; energibranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I media kan vi identifiera en miljödiskurs som för energibranschen tar sig uttryck i en oro kring framtiden och den klimatpåverkan branschen bidrar med. I december 2016 kom en ny lagreglering som fastställde att stora företag måste hållbarhetsredovisa. LÄS MER

  3. 3. Integrated Reporting in swedish organizations : motives for implementation, benefits and challenges

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Stina Laggren; Saga Larsson; [2019]
    Nyckelord :corporate reporting; integrated reporting; institutional theory; integrated thinking; legitimacy theory; swedish organizations; stakeholder theory; standards; sustainability reporting;

    Sammanfattning : Sustainability reporting has increased over the years due to stakeholder demands. Traditional sustainability reports have an isolated approach to sustainability and disclose information regarding social and environmental issues separate from the financial report. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation av intern ekonomiinformation : en fallstudie av kommunikationsbarriärer i ett större företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lorraine Atlegard; Kristina Grönlund; [2019]
    Nyckelord :accounting management; accounting communication; internal communication; business communication; communication barriers challenges; intern redovisning; redovisningskommunikation; intern kommunikation; företagskommunikation; kommunikationsbarriärer utmaningar;

    Sammanfattning : Det är sedan länge konstaterat att intern kommunikation har stor betydelse för företagets framgång. Syftet med att kommunicera intern ekonomiinformation är att redogöra för den ekonomiska situationen samt att ge en bild av företagets framtida utveckling. En viktig faktor med intern ekonomiinformation är att skapa målöverenstämmelse. LÄS MER

  5. 5. Företagskommunikation vid skandaler : Strategier och taktiker vid eftersträvande av legitimitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Klas Morin; Kristoffer Åström; [2017]
    Nyckelord :Skandaler; legitimitet; signalteori; agentprincipalteori; intrycksteori; verbala taktiker; strategi;

    Sammanfattning : Företagsskandaler tenderar att få stor uppmärksamhet i massmedia. Denna negativa publicitet är skadlig för företagens legitimitet och i förlängningen företagets överlevnad. För att säkra denna resurs behöver företagets handlingar stämma överens med samhällets förväntningar på verksamheten. LÄS MER