Sökning: "vad är geografisk organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden vad är geografisk organisation.

  1. 1. Döden i ett mångkulturellt Malmö : En studie av muslimska begravningsplatser utifrån frågor om planering, tillgänglighet och motstånd

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Oskar Karlberg; Tuva Bach-Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Muslimska begravningsplatser; muslimska begravningspraktiker; geografisk islamofobi; markanvändning; Malmö;

    Sammanfattning : Sverige har blivit ett land präglat av både mångkultur och mångreligiositet, där invandringen från utomeuropeiska länder har varit särskilt betydande i att omforma den religiösa, etniska och kulturella sammansättningen. En grupp som vuxit sig större till följd av invandring är muslimer. LÄS MER

  2. 2. Det fysiska mötets betydelse för utvecklingen av socialt kapital inom kluster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Gripwall; Hanna Lordh; Elisabet Melin; Filippa Wingårdh; [2017]
    Nyckelord :Kluster; Socialt kapital; Tillit; Fysiska möten; Geografisk närhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Det fysiska mötets betydelse för utvecklingen av socialt kapital inom kluster – En fallstudie av Mobile Heights Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: Företagsekonomi FEKH19: Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå Författare: Sofia Gripwall, Hanna Lordh, Elisabet Melin, Filippa Wingårdh Handledare: Niklas Hallberg Fem nyckelord: Kluster, Socialt kapital, Tillit, Fysiska möten, Geografisk närhet Forskningsfråga: Hur påverkas socialt kapital inom kluster av återkommande fysiska möten? Metod: Med en abduktiv ansats utfördes en kvalitativ enfallsstudie inkluderande åtta respondentintervjuer. Även en informantintervju hölls för att ytterligare förstå olika kommunikationsformer. LÄS MER

  3. 3. Organizational Effects of Using SaaS Systems in SMEs

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Mikael Jarting; Daniel Persson; [2016]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; SaaS; Organizational effects; SME; Cloud;

    Sammanfattning : "The cloud" has been a hot subject the last couple of years, and has been considered especially attractive to SMEs due to making it possible for whole information systems to be fully managed by the vendor. This can unburden the customer organization regarding for example large investment costs, hardware and software maintenance, while also adding flexibility and scalability. LÄS MER

  4. 4. Employer branding inom offentlig verksamhet : En fallstudie om Vännäs kommun som attraktiv arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Sara Fredman; Albin Näsman; [2016]
    Nyckelord :Employer attractiveness; employer branding; employer value proposition; psykological contract; recruiting; value proposition;

    Sammanfattning : Det råder olika villkor i den privata och offentliga sektorn gällande geografisk bundenhet, konkurrans och förutsättningar för att styra verksamheterna. Det som däremot är gemensamt för de båda sektorerna är konkurrensen om medarbetare. LÄS MER

  5. 5. CRM inom svensk IT-industri : En kvantitativ studie om kritiska faktorer vid implementering av CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Ersholt; Björn Müller; [2015]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : CRM, eller Customer Relationship Management är ett väletablerat begrepp bland företag och akademiker. Intressant är dock att implementeringen av CRM karakteriseras av en hög misslyckandegrad. Misslyckandegraden har varit hög oavsett bransch, företagsstorlek eller geografisk plats och det har inte skett någon förändring över tid. LÄS MER