Sökning: "vad är interkommunikation"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden vad är interkommunikation.
1. ”ETT BUDSKAP, TUSEN ANSTÄLLDA” : EN RECEPTIONSANALYS OM HUR ANSTÄLLDA UPPFATTAR INTERNKOMMUNIKATION
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att med en kvalitativ receptionsanalys svara på frågan hur de anställda på Banken X tolkar en intern reklamfilm på ett dominant, förhandlande eller oppositionellt vis. Ytterligare en frågeställning om huruvida de anställdas uppfattning av begreppet ambition, som är centralt i den interna kampanjen, korresponderar med det som Banken X vill att den ska förmedla. LÄS MER
2. Hur central är kommunikationen inom GU? En kartläggning av Göteborgs universitets informationsstruktur inom den centrala enheten
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: ”Hur central är kommunikationen inom centrala GU?” – en kartläggning av Göteborgs Universitets informationsstruktur mellan gemensamma förvaltningen och fakulteterna Författare: Martin Ström & Kristin Möller Handledare: Monica Löwgren Nilsson Kurs: Fördjupningsskurs, VT 2007 Syfte: Att kartlägga Göteborgs Universitets informationsstruktur inom den centrala enheten Metod: Kvalitativa intervjuer Material: Intervjuer av aktörer inom målgruppen gemensamma förvaltningen Huvudresultat: Undersökningen har visat att man har bra koll på vad interkommunikation ska användas till men att det inte riktigt efterlevs. Informationsflödet är för stort inom GU för att man ska kunna informera alla om allt och det vore bättre om det fanns gemensamma forum där man själv kan hämta information. LÄS MER
3. Internkommunikation på arbetsplatsen - sett ur medarbetarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem och syfte Organisationer's interkommunikation är idag viktigare än någonsin och detta vet organisationer och företag själva om. Det satsa's mer och mer på professionella resurser som ska ta hand om informationen inom företaget. Ändå klagar medarbetarna på att informationen är bristfällig. LÄS MER
4. Kapplöpningen mellan internkommunikationen i Eslövs kommun och lokaltidningarna
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Offentlighetsprincipen är till för att vi som medborgare ska ha insyn i hur politiker och tjänstemän sköter den offentliga verksamheten. Istället för att vi själva ska behöva begära ut handlingar från olika myndigheter hjälper journalisterna oss med detta. LÄS MER