Sökning: "vad är intern service"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden vad är intern service.

  1. 16. Boven i det interna samspelet : En uppsats om kommunikationen mellan sälj- och logistikavdelning på industriföretags påverkan på det interna materialflödet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jakob Larsson; Oskar Jonsson; Oliver Mattsson; [2015]
    Nyckelord :Kommunikation; Intern kommunikation; materialflöde; internt materialflöde; störningar mellan kommunikation och materialflöde;

    Sammanfattning : We have left the industrial society, and instead, we live in a post-industrial knowledge and information society. It is often said that industrial production has disappeared or that it has changed greatly. LÄS MER

  2. 17. Bland tinnar och torn : En kvalitativ studie om kärnvärden i ett serviceföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Carolina Sandeberg; Sofia Helleday; [2015]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; kärnvärden;

    Sammanfattning : Frågeställning:                  Vad karaktäriserar kärnvärden hos företaget Gripsholms slott? Vad påverkar kärnvärden inom företaget Gripsholms slott?     Syfte:                          Syftet med studien är att beskriva vad som kännetecknar och influerar kärnvärden och identitet i ett företag inom servicebranschen. Detta syfte kommer att uppfyllas genom att studera serviceföretaget Gripsholms slott. LÄS MER

  3. 18. Detaljhandelns användande av frontlinjepersonalen, som betydelsefull faktor för kundrelationer och skapande av intäkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tim Pihiven; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att komma fram till om kedjeföretag inom detaljhandeln intagit ett serviceperspektiv, där fokus ligger på relationer. Detta genom att undersöka hur aktörerna använder sin frontlinjepersonal. LÄS MER

  4. 19. Medarbetarskap: kärnan till en hög servicekvalitet? : En flerfallsstudie kring förhållandet mellan en hög servicekvalitet, medarbetarskap och ledarskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Telander; [2013]
    Nyckelord :medarbetarskap; service; servicekvalitet; ledarskap; kvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera förhållandet mellan tre inom detaljhandeln väsentliga områden; ledarskap, medarbetarskap och service. En allt större konkurrens på den svenska detaljhandelsmarknaden tillsammans med utökade krav från konsumenterna, innebär stora påtryckningar på branschens butiker. LÄS MER

  5. 20. Debiteringsmodell för interna transporter : Hur en debiteringsmodell kan förändra beställningsbeteende och sänka kostnader

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Helena Andersson; Mela Åhsberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internprissättning är priser på varor eller tjänster som levereras mellan enheter inom ett större företag. Det visar sig att interna priser kan göra det möjligt för ett företag att mer effektivt styra företaget mot de gemensamma målen. LÄS MER