Sökning: "vad är kärnprodukt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad är kärnprodukt.
1. VAD FINNS BORTOM VÄGS ÄNDE? : från kostnads- till kundfokus.
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Examensarbetet har skrivits med utgångspunkt i ett välkänt traditionellt tillverkande företag, vilket producerar bulkprodukter. Bulkföretaget är en stor aktör på såväl den svenska som den internationella business-to-business marknaden. LÄS MER
2. Att se på film via Internet : En undersökning av konsumenternas preferenser
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats har baserats på en undersökning av vad en specificerad målgrupp föredrar och vilka faktorer de tycker är viktigast kring onlinefilm. Med onlinefilm menas film som i ett digitalt format distribueras och konsumeras via Internet, antingen genom att ladda ned eller streama filmen. LÄS MER
3. Konkurrensstrategier : En studie om konkurrensen på den svenska kontaktlinsmarknaden
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Title: Strategies for competition – a study of the Swedish contact lenses market. Authors: Pernilla AArskog and Annika Lange. Background: As a market gets more mature and the competition increases, it is more important for a company to apply the right strategic perspective. LÄS MER
4. Gränsturistbyråernas speciella ställning : som inkörsport till Sverige
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på om gränsturistbyråernas särskilda ställning som inkörsport till Sverige kan förstärkas. Vi ville även studera vilka förutsättningar det finns att utveckla lokala gränsturistbyråer till att bli mer regionala och nationella turismportaler. LÄS MER
5. Det växer så det knakar! Vad påverkar konsumentens val av återhämtningstillskott
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Vi har för avsikt att öka förståelsen för hur valet av återhämtningstillskott styrs av konsumentens beteende och analysera i vilken grad olika faktorer påverkar detta val. Vår förhoppning är att denna insikt skall kunna bidra till att minska det informationsbehov som företag i denna bransch ställs inför där de idag kan ha bristfällig information. LÄS MER