Sökning: "vad är konkurrensmedel"
Visar resultat 16 - 20 av 63 uppsatser innehållade orden vad är konkurrensmedel.
16. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER
17. Personalutbildning i butik
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Dagens modebutiker är utsatta för hård konkurrens. För de butiker som använder sig av personlig service som ett konkurrensmedel så ligger fokus på personalens egenskaper och kunskaper. LÄS MER
18. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER
19. Småföretagande inom catering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Det finns idag l 02 stycken listade cateringverksamheter i Göteborg och många av dessa är småföretag. Utöver de företag som enbart ägnar sig åt catering erbjuder även andra företag denna tjänst, såsom restauranger och cafeer, vilket tyder på en hård konkurrens. LÄS MER
20. Strategisk sortimentsplanering inom hemtextil : En fallstudie av Hemtex babysortiment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Dagens textilbransch karaktäriseras till stor del av snabbt föränderliga trender. Det råder en hård konkurrens på marknaden och kunden besitter i stor utsträckning en god kunskap och en medvetenhet, vilket ställer högre krav på det utbud som företaget erbjuder. LÄS MER