Sökning: "vad är konkurrensmedelsmixen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vad är konkurrensmedelsmixen.

  1. 1. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  2. 2. Hur kan småföretagare arbeta med att öka kundtillfredsställelsen och vilka delar skulle de lämpligen kunna fokusera mer på?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Fanny Sandén; Lina Karnell; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur småföretagare arbetar med modellen "konkurrensmedelsmixen" för att stärka kundtillfredsställelsen. I inledningen kommer läsaren att få en inblick i hur viktigt det är att kundens behov och förväntningar uppfylls, då det ger effekter på företagets lönsamhet och påverkar även kundens lojalitet. LÄS MER

  3. 3. Vilket hörn är ditt hörn? : Hur utnyttjar de enskilda klädbutikerna konkurrensmedelsmixmodellen sexhörningen för att skaffa konkurrensfördelar på marknaden och vilken del ska de lämpligen arbeta mer med?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Kristiansson; Miriam Nilsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur enskilda, mindre butiker inom klädbranschen arbetar med konkurrensmedelsmixen sexhörningen för att konkurrera på marknaden. I inledningen får läsaren en inblick i vad uppsatsen kommer att handla om och vi vill här förmedla hur just en konkurrensmedelsmixmodell kan påverka enskilda butikers marknadsföringsåtgärder. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet : En kvalitativ konsumentstudie

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Börjesson; Jennie Granstrand; Carolina Karlsson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För en butiks överlevnad har vikten av lojalitet kommit att bli en allt mer central punkt då konkurrensen inom olika branscher ständigt ökar. Då det finns en strävan för företag att behålla sina nuvarande kunder kan företaget, genom att skapa kundlojalitet, bidra till en högre lönsamhet. LÄS MER