Sökning: "vad är konsumtionssamhälle"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden vad är konsumtionssamhälle.

  1. 6. Influencer Marketing : En framgångsrik strategi beroende på målgruppensålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Engström; Jini Christoffersson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; social media; word of mouth; attributes !; Influencer marketing; Influencers; sociala medier; word of mouth; attribut !;

    Sammanfattning : Vi lever i ett konsumtionssamhälle där vi dagligen blir exponerade för reklam i alla dess olika former. Företag försöker ständigt komma på nya innovativa marknadsföringstekniker för att nå fram i mediabruset, där Influencer marketing identifierats som en av de mest framgångsrika marknadsföringsmetoderna i nutid. LÄS MER

  2. 7. "Alla ska få känna tillhörighet" : En kvalitativ intervjustudie om fritidsgårdens arbete med barn i fattigdom

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbete

    Författare :Malin van Bruggen; Anna Cajback; [2018]
    Nyckelord :Child poverty; segregation; youth center; class; consumer society; alienation; socioeconomic deprived area; Barnfattigdom; bostadssegregation; fritidsgård; klass; konsumtionssamhälle; utanförskap; socioekonomiskt utsatt område;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate various aspects of child poverty related to the work at youth centers. The purpose of the study is also to investigate experiences of the area in which the youth center is located. LÄS MER

  3. 8. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Olivia Edlund; Sofia Brännström; [2017]
    Nyckelord :Living the Brand; organisationer; varumärken; värdeskapande kommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER

  4. 9. ”Hennes & Mauritz presenterar (…)” : en semiotisk analys av reklam med kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Åsa Randahl; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; konsumtionsbeteende; självidentitet; H M; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har syftet att undersöka hur vi kan förstå meningsskapande i fenomenet fast fashion genom H&M:s reklamfilmer med kända personer. Uppsatsen vill synliggöra hur reklam övertalar och bidrar till att upprätthålla konsumtionens värden, normer och värderingar i samhället och kulturen i stort. LÄS MER

  5. 10. Vad driver dig till handling? En kvalitativ studie om föräldrars resonemang vid livsmedelsval och måltidssituationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Malin Arvidsson; Frida Johansson; Sandra Nilsson; [2015-08-10]
    Nyckelord :Familjer; föräldrar; intervjustudie; kvalitativ innehållsanalys; ivsmedelsval; måltidssituationer;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle finns ett nästintill oändligt antal valmöjligheter som sätter konsumentens värderingar i relation till dennes resurser, på sin spets. Att agera utifrån sina egna värderingar som individ kan vara svårt, så hur är det då när du ansvarar för fler personer vid val av livsmedel och hur påverkar detta måltidssituationerna i en familj? Studiens syfte är att utforska aspekter som är av betydelse vid livsmedelsval och måltidssituationer hos familjer med hemmaboende barn. LÄS MER